"Z uwagi na powyższą zmianę, pierwotnie przewidywana data przyjęcia dwóch nowych samolotów (odpowiednio listopad 2017 r. oraz kwiecień 2018 r.) ulegnie przesunięciu. Pierwsze dwa samoloty B737-8 MAX przyjdą do floty Enter Air w listopadzie i grudniu 2018 roku. Linie Enter Air nie są zainteresowane dostawą samolotów nowego typu B737-8 MAX w 2017 roku. W ocenie zarządu spółki, przyjęcie nowego typu samolotu do użytkowania w pierwszym roku ich produkcji obarczone jest zbyt dużym ryzykiem i może być bardzo kosztowne ze względu na brak zaplecza technicznego, w tym brak rynku części zamiennych, narzędzi oraz certyfikowanego personelu do obsługi silników takich samolotów" - czytamy w komunikacie.

Zmiana zamówienia nie wiąże się z dodatkowymi obciążeniami z tytułu przedpłat. Dotychczas uiszczone przedpłaty na zakup 2 samolotów B737-800 zostaną zaliczone na poczet przedpłat z tytułu zakupu 2 samolotów B737-8 MAX, przy czym harmonogram przedpłat zostanie dopasowany do nowego harmonogramu dostaw samolotów. Jednocześnie, pozostałe i wcześniej uzgodnione warunki handlowe nabycia nowych samolotów, nie ulegają zmianie w żadnym z istotnych punktów, wyjaśniono.

"Zamawiamy kolejne cztery najnowocześniejsze Boeingi 737-8 MAX. Samoloty tego typu mają większy zasięg oraz lepsze osiągi operacyjne, są tańsze w eksploatacji niż maszyny wykorzystywane przez nas obecnie. Co bardzo istotne, producent prognozuje iż będą nawet o 40% cichsze od samolotów poprzedniej generacji. Wszystko to sprawia, że dzięki wprowadzeniu do floty nowego modelu spodziewamy się wymiernych oszczędności i zwiększenia możliwości przewozowych Enter Air" - skomentował dyrektor generalny Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.

"Nie wykluczamy zamówienia kolejnych Boeingów 737-8 MAX, a także rozważamy wykorzystanie innych wariantów 737 MAX, jeśli warunki dostaw nadal będą bardzo atrakcyjne, a rynek będzie się rozwijał" - dodał.

Zawarcie aneksu nie ma negatywnego wpływu na zapewnienie możliwości finansowania nowych samolotów. Aneks ma ścisły związek z realizacją celów emisyjnych polegających na nabyciu od producenta nowych samolotów Boeing, opisanych w prospekcie emisyjnym, podsumowano w komunikacie.

Pierwotna umowa z Boeingiem obejmowała dostawę dwóch B737-800, dwóch B737-8 MAX oraz opcję na kolejne dwa B737-8 MAX. Przedpłaty na nowe samoloty są finansowane m.in. ze środków pozyskanych z oferty publicznej Enter Air z końca 2015 r.

Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach. Flota Enter Air składa się z 18 samolotów Boeing 737. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2015 r. W 2015 r. miała 757 mln zł przychodów.

(ISBnews)