"Nasze najważniejsze cele to obecnie wzrost sprzedaży abonamentowej, dosprzedaży do obecnych szczególnie dużych klientów, uniezależnienie od rynku publicznego, optymalizację procesów wewnętrznych i w efekcie poprawę rentowności i efektywności, a także prace nad nową wersją systemu Simple.ERP, który chcemy wprowadzić na rynek w I półroczu 2017" - powiedział Wronowski na spotkaniu z dziennikarzami.

Zaznaczył, że sprzedaż do rynku publicznego ma się obniżyć do ok. 20% przychodów z ok. 50% obecnie. "Rynek publiczny nadal nas interesuje i będziemy tu starać się o kontrakty, ale będzie to 'wisienka na torcie', uzależniona od rozdysponowywania dotacji. Chcemy mieć przede wszystkim stabilną, zyskowną sytuację dzięki rynkowi komercyjnemu" - podkreślił prezes Simple.

Według jego słów, dochodzenie do dobrych wyników - podobnych do 2014 - już "po części" powinno odbyć się w 2017 roku.

"Przestawiliśmy organizację, aby wygenerować pieniądz na obecnej bazie i pozyskiwaniu kolejnych umów na rynku komercyjnym" - dodał prezes Simple.

W ramach optymalizacji wewnętrznej wdrożone zostały szczególnie "nowe metodyki" w działach realizacji, handlowym, marketingowym i produkcyjnym.

Aktualnie baza spółki obejmuje łącznie ponad 500 klientów abonamentowych. Poza rynkiem komercyjnym Simple celuje w umocnienie pozycji na rynku uczelni wyższych (jak spółka szacuje, ponad 100 planuje zmianę systemów IT), branży medycznej (jak wskazuje spółka, ponad 250 szpitali nie ma systemu IT) oraz instytutów naukowo-badawczych.

Ponadto liczy na intensyfikację sprzedaży Simple.Sprint do małych firm, a także rozwiązań Business Inteligence (BI). Zarząd zapowiedział także rozwój technologiczny oraz rozbudowę produktową pod kątem potrzeb rynku komercyjnego - pracuje nad pozyskaniem unijnych dotacji na te cele rozwojowe. Chce również zmigrować interfejs Simple.ERP do technologii www.

Prezes Simple wskazał, że spółka przeprowadziła w tym roku nową emisję akcji i obligacji, które poprawiły strukturę finansowania. Według jego słów, spółka obserwuje rynek pod kątem spółek z ciekawym portfolio rozwiązań czy klientów, ale zaznaczył że przejęcia nie są kluczowym elementem strategii Simple.

Simple jest producentem własnego oprogramowania i działa na rynku wdrożeń systemów ERP i projektów IT dla rynku publicznego. Z oferty firmy skorzystało 25 tys. klientów.

(ISBnews)