Poczta wskazała, że współpraca ze sklepem Allegro to element konsekwentnie realizowanej strategii grupy, która zakłada ekspansję na rynku logistyki e-commerce przy zachowaniu najwyższej jakości usług i maksymalnym wykorzystaniu nowoczesnych technologii.

"Wdrożenie dwuletniego kontraktu na obsługę Sklepu Allegro to umocnienie naszej pozycji na rynku e-commerce i duży sukces zespołu sprzedaży. Nasza oferta została wybrana nie tylko z powodu spełnienia oczekiwań Allegro dotyczących jakości usług, ale również ze względu na chęć współpracy kontrahenta z rzetelnym operatorem" - powiedział zastępca dyrektora sprzedaży PP Rafał Pietrwalski, cytowany w komunikacie.

Według danych Poczty Polskiej, spółka obsługuje 60% paczek i przesyłek na platformie Allegro.

Dzięki partnerstwu, klienci sklepu Allegro mogą już korzystać z trzech rodzajów przesyłek obsługiwanych przez Pocztę: przesyłki poleconej Allegro, Pocztex Ekspres 24 i Pocztex Kurier 48.

W listopadzie br. Poczta rozszerzy swoją sieć click & collect o 1 700 kiosków i saloników sieci Ruch. Usługa "Odbiór w Punkcie" obejmuje też 4 100 placówek Poczty Polskiej i 1 000 stacji paliw Orlen. Razem z punktami sieci Ruch klienci mają do dyspozycji blisko 7 tysięcy punktów odbioru paczek. Strategia Poczty Polskiej zakłada dalsze zwiększanie liczby punktów odbioru przesyłek – w 2017 r. ma być ich już 10 tys.

Według badań Gemius/PBI we wrześniu tego roku Allegro.pl posiadało 15,39 mln realnych użytkowników i zanotowało 1,13 mld odsłon. Właścicielem Allegro jest grupa funduszy Cinven, Permira i Mid Europa Partners.

(ISBnews)