Indeks WIG 20 zwyżkował na zamknięciu wtorkowej sesji o 1,1 proc. i na koniec dnia wyniósł 1.775,66 pkt. Zbliżone wzrosty - odpowiednio o 1,1 proc. do 48.030,1 pkt. i 1,5 proc. do 4.035,96 pkt. zanotowały indeksy WIG i mWIG 40. Łącznie na całym rynku wzrosły we wtorek kursy 183 spółek a 153 spadło. Obroty wyniosły 801 mln zł.

Warszawska giełda osiągnęła jeden z najwyższych wzrostów w Europie - lepiej wypadły jedynie indeksy giełd w Bułgarii, Grecji oraz we Włoszech. Na większych rynkach - w Wielkiej Brytanii i Niemczech - wzrosty indeksów wyniosły od 0,8 proc. do 0,5 proc.

W USA o godz. 17 polskiego czasu S&P 500 zyskiwał 0,1 proc., podobnie jak Dow Jones Industrial Average i Nasdaq Composite.

W gronie dużych spółek na GPW po ponad 100 mln zł obrotów odnotowano na akcjach PKN Orlen oraz PZU, których wyceny poszły w górę odpowiednio o 1,3 proc. do 76,3 zł i 0,9 proc. do 28,81 zł.

Reklama

Liderem wzrostów w WIG 20 był PGNiG, ze zwyżką o 4,8 proc. do 4,82 zł. Drugi najwyższy wzrost był udziałem LPP, którego wycena poszła w górę o 3,8 proc. do 3,8 proc.

O 0,8 proc. wzrósł kurs CCC. Spółka podała w poniedziałek wieczorem, że Piotr Nowjalis złożył rezygnację z pełnienia funkcji wiceprezesa zarządu grupy ze skutkiem na dzień 4 stycznia 2017 roku. Rana Nadzorcza powołała trzech nowych wiceprezesów: Karola Półtoraka, Marcina Czyczerskiego, oraz Marcina Pałażeja.

Najmocniejszy spadek w WIG 20 zanotował we wtorek mBank. Wycena banku zniżkowała o 1,7 proc. do 329,35 zł, ale nadal w ujęciu od początku roku kurs jest na prawie 5-proc. plusie.

Wśród średniej wielkości spółek kurs Grupy Azoty wzrósł o 7,1 proc. do 57,5 zł, po tym jak analitycy Raiffeisen podnieśli rekomendację dla spółki do "kupuj" z "trzymaj" i wyznaczyli cenę docelową na poziomie 64 zł.

Giełdowa wycena Kernela wzrosła natomiast o 0,1 proc. Agencja ratingowa Fitch podniosła w poniedziałek długoterminowy rating ukraińskiej spółki w walucie lokalnej do poziomu "B".

O 0,8 proc. w górę poszedł kurs Marvipolu. Grupa podała, że zgodnie z nową polityką dywidendową po podziale spółki na dwa podmioty, segment motoryzacyjny będzie wypłacał docelowo 80 proc. skonsolidowanego zysku netto, a segment deweloperski wypłaci dywidendę począwszy od zysku za 2018 rok.

>>> Czytaj też: SuperPKS rośnie w siłę. To polska odpowiedź na szkocką spółkę Polski Bus