Na 25-29 listopada br. zaplanowano budowę księgi popytu. Cenę emisyjną spółka chce ustalić do końca dnia 28 listopada. Zapisy na akcje potrwają od 29 listopada do 5 grudnia, a przydział akcji ma nastąpić do 7 grudnia.

Ekoplast przeznaczy wpływy z emisji akcji na zwiększenie mocy produkcyjnych.

"Środki, jakie uzyskamy dzięki emisji, pozwolą na realizację kluczowych inwestycji z punktu widzenia bieżącej działalności, a co za tym idzie, również na wzmocnienie pozycji i konkurencyjności na rynkach zagranicznych. Obecnie całość naszej oferty wytwarzana jest we własnym zakładzie w Krakowie. Jego powierzchnia nie pozwala już na rozbudowę skali produkcji, a także ogranicza możliwości w zakresie działań magazynowo-logistycznych. Dlatego, mając na uwadze popyt na nasze produkty, zdecydowaliśmy o budowie nowej hali produkcyjnej" – powiedział prezes Dariusz Chwastek, cytowany w komunikacie.

Plan przewiduje rozruch nowego zakładu w pierwszej połowie 2018 roku.

Łączny koszt inwestycji spółka szacuje na 23,7 mln zł, w tym koszt budowy hali produkcyjnej na 6,4 mln zł (bez kosztu gruntu), natomiast koszt wyposażenia w specjalistyczne maszyny i urządzenia na 17,3 mln zł, podano w memorandum informacyjnym.

"Nowa hala pozwoli nam na rozszerzenie portfolio produktowego. Poczyniliśmy już pierwsze kroki w tym kierunku. Nasz zespół, w efekcie prac badawczo-rozwojowych, opracował innowacyjną technologię produkcji. Metoda już została zgłoszona do ochrony patentowej. Po pomyślnym przeprowadzeniu inwestycji i uruchomieniu nowej hali ruszymy z produkcją" - dodał prezes.

Obecnie w portfolio producenta znajdują się okna PVC i aluminiowe, drzwi PVC, bramy garażowe oraz pełna gama asortymentu dodatkowego, jak rolety zewnętrzne i wewnętrzne, żaluzje, moskitiery, markizy czy osłony przeciwsłoneczne (refleksole).

Ekoplast to producent stolarki otworowej z tworzyw sztucznych oraz aluminium. W ofercie spółki znajdują się okna PCV i aluminiowe, drzwi PCV, bramy garażowe oraz asortyment dodatkowy, w tym rolety zewnętrzne i wewnętrzne, żaluzje, moskitiery, markizy, inne osłony przeciwsłoneczne (refleksole). W 2015 r. spółka miała 36,57 mln zł przychodów.

(ISBnews)