Warszawa, 05.03.2019 (ISBnews) - Play Communication czuje się "komfortowo" z realizacją strategii rozwoju do 2022 roku, poinformował CEO Jean Marc Harion. W jego ocenie, udział w przyszłych aukcjach spektrum nie wyklucza wypłaty dywidendy w kolejnych latach, ale wiele zależy od przyszłej ceny pasma.
"Czujemy się komfortowo z dostarczeniem naszej strategii zakładającej m.in. coroczny wzrost EBITDA w okresie do 2022 wraz z rozwojem własnej sieci w obliczu 5G. Oczekiwanie wzrostu EBITDA zakładamy na podstawie m.in. wzrostu przychodów z usług i ich marży przy oczekiwanym spadku kosztów w związku z systematycznym wyłączaniem roamingu wewnętrznego na kolejnych obszarach" - powiedział Harion podczas spotkania z dziennikarzami.
Wskazał, że w tym roku operator chce doprowadzić do wyłączenia roamingu krajowego w 5 dużych miastach. "Będzie je poprzedzała kampania informacyjna dla klientów w tych miastach o korzyściach zmian" - dodał Harion.
Według planów Play, roll out własnej sieci ma być gotowy na koniec 2021 r., a całkowite wyłączenie krajowego roamingu zakładane jest w 2022 r.
"Nie wiemy, jaka aukcja pasma będzie w przyszłym roku, ale mamy solidne fundamenty finansowe. To, że będzie aukcja nie wyklucza dywidendy, ale też wiele zależy od jej ceny i warunków. Jesteśmy zainteresowani nabyciem większej liczby pasm, ale musimy mieć zwrot z tej inwestycji. Czekamy więc na jasną informację o warunkach sprzedaży spektrum i musimy być gotowi" - dodał Harion.
Podkreślił, że tegoroczne działania operatora będą zgodne z trendem zmierzania w kierunku 5G. Play chce zbudować 800 nowych stacji w 2019, w tym 6 stacji 5G. Operator koncentruje się również na digitalizacji procesów biznesowych.
Play szykuje również dynamizację sprzedaży oferty Play Internet, kierowanej szczególnie w ramach oferty do rodzin, a także małych i średnich firm, co ma pomóc we wzroście przychodów z usług. Na II kwartał szykuje ponadto uruchomienie sprzedaży Play Now TV Box, który według słów prezesa operatora zebrał bardzo dobre oceny w testach.
"Nie spodziewamy znaczących zmian w bazie klientów, rynek się stabilizuje, a liczba klientów zmieniających operatora spada" - ocenił CEO Play.
Harion odniósł się ponadto do sytuacji z chińskim producentem sprzętu telekomunikacyjnego Huawei. "Nie było naruszeń sieci ze strony chińskiego producenta. Nie widzę kłopotów u siebie i u innych korzystających z Huawei. Na rynku jest 4 dostawców, w tym 2 chińskich. Jak zostaną wyeliminowani, to będzie miało konsekwencje - zwiększy to cenę, a także opóźni implementacje 5G. Nie dostaliśmy żadnych nowych informacji ze strony rządowej oprócz tych, które są publicznie znane" - skomentował CEO Play.
Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.
(ISBnews)