PKN Orlen oraz PZU otrzymały zgodę na utworzenie wspólnego domu mediowego o nazwie Sigma BIS - poinformował we wtorek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółka ma w planach negocjowanie i zakup czasu oraz przestrzeni reklamowej.

"UOKiK zgodził się na utworzenie przez PKN Orlen oraz PZU wspólnego przedsiębiorstwa Sigma BIS. Spółka ma w planach negocjowanie i zakup czasu oraz przestrzeni reklamowej, a także badania skuteczności aktywności reklamowej w mediach. Koncentracja nie ograniczy konkurencji" - napisano w tweetcie Urzędu.

O planach wspólnych zakupów marketingowych i wystąpieniu do UOKiK obie firmy informowały pod koniec lipca.

Według opublikowanego wówczas komunikatu, "posiadanie wewnętrznych kompetencji do zakupu usług reklamowych wpisuje się w trendy światowe. Z szacunków ANA (Association of National Advertisers) wynika, że obecnie 78 proc. marek tworzy własne wewnętrzne struktury tego typu, podczas gdy jeszcze w 2013 r. odsetek wyniósł 58 proc".

Grupa Orlen prowadzi działalność na sześciu rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern ma największą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieć ponad 2,8 tys. stacji paliw. Jest najcenniejszą marką w Polsce, wycenianą na poziomie 4,7 mld zł.

Reklama

Z kolei Grupa PZU zarządza aktywami o wartości prawie 330 mld zł i obsługuje 22 mln klientów w pięciu krajach. Od giełdowego debiutu w 2010 roku należy do najwyżej wycenianych i najbardziej płynnych spółek na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W I kwartale 2019 roku była na trzecim miejscu pod względem wartości obrotów na warszawskiej giełdzie.