"W związku z ogłoszoną w dniu 25.09.2019 roku niewypłacalnością Neckermann Polska Sp. z o.o., Marszałek Województwa Mazowieckiego uruchomił procedurę wynikającą z gwarancji ubezpieczeniowej organizatora turystyki udzielonej przez Allianz Partners (AWP P&C S.A. Oddział w Polsce). Gwarancja opiewa na kwotę 25 mln zł" - poinformowało Allianz Partners.

Jak powiedział Piotr Ruszowski, dyrektor pionu Sprzedaży i Marketingu w Allianz Partners, część kwoty zostanie przyznana Marszałkowi Województwa Mazowieckiego na pomoc klientom, którzy wyjechali na wakacje z Neckermann i zostały one przerwane. Druga część przypadnie klientom, których wyjazd został odwołany. Zostanie im przyznany zwrot kosztów.

Klienci, którzy dokonali już wpłaty za imprezę, która nie została, bądź nie zostanie zrealizowana - lub która została przerwana i nastąpił wcześniejszy powrót do kraju - powinni się zgłaszać do ubezpieczyciela, czyli AWP P&C S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 50 B. Zgłoszenie powinno zawierać imię, nazwisko oraz adres do korespondencji poszkodowanego podróżnego; kopię umowy o udział w imprezie; kopię dowodów wpłat za imprezę oraz udokumentowanie innych kosztów poniesionych podczas imprezy związanych z niewypłacalnością; oświadczenie stwierdzające niewykonanie umowy przez Neckermann Polska i określenie wysokości roszczenia oraz numer rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot. Ubezpieczyciel ma 30 dni na rozpatrzenie zgłoszenia i następnie 30 dni od momentu rozpatrzeniu na wypłatę roszczenia.

Allianz poinformowało, że ich Centrum Operacyjne uruchomiło dodatkowe numery telefonów dla klientów biura podróży Neckermann. Osoby przebywające za granicą mogą skontaktować się z Centrum Operacyjnym pod czynnym całą dobę numerem telefonu: +48 22 522 29 00. Osobom, których wyjazd został odwołany, dedykowano czynny w dni powszednie między 8 a 16, numer telefonu: +48 22 563 11 00 oraz adres e-mail: nm.odwolania@allianz.com.

Reklama

"Jako ubezpieczyciel deklarujemy pełną współpracę z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego oraz z podległymi mu urzędnikami. Wywiążemy się ze wszystkich zobowiązań wynikających z udzielonej przez nas gwarancji ubezpieczeniowej" - podało Allianz Partners.

W środę biuro podróży Neckermann Polska poinformowało, że w najbliższych dniach zarząd spółki złoży do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy wniosek o ogłoszenie upadłości Neckermann Polska. "Działanie to jest podyktowane koniecznością wynikającą z przepisów art 21 ust. 1 ustawy Prawo upadłościowe" - przekazało biuro podróży. Prezes zarządu biura Maciej Nykiel potwierdził także, że wszyscy klienci Neckermann Polska są objęci ochroną, wynikającą z udzielonych gwarancji ubezpieczeniowych oraz z przepisów o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym.

Z kolei Urząd Marszałkowski poinformował tego dnia, że "środki z gwarancji ubezpieczeniowej mogą być przeznaczone w pierwszej kolejności na powrót turystów do kraju". Jeśli ich zabraknie, będzie uruchomiony II filar Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego - poinformowała na konferencji prasowej zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego woj. mazowieckiego.

Obecnie za granicą przebywa ok. 3600 turystów Neckermann Polska, głównie w basenie Morza Śródziemnego. "Najgorsza sytuacja jest w Tunezji, Turcji i na Majorce; turyści są wyrzucani z hoteli lub zatrzymywani w areszcie hotelowym" - dodał do tego Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego woj. mazowieckiego, podczas konferencji poświęconej upadłości biura podróży Neckermann.

W piątek władze największego, a zarazem najstarszego biura podróży Thomas Cook, poinformowały, że znalazło się ono na skraju bankructwa. W poniedziałek firma ogłosiła upadłość. W biurach spółki Thomas Cook na całym świecie pracuje 22 tys. osób, z czego 9 tys. w rodzimej Wielkiej Brytanii. Działająca w 16 krajach świata firma obsługiwała 19 mln turystów rocznie.

>>> Czytaj też: Neckermann Polska niewypłacalny. Zarząd spółki złoży wniosek o upadłość