"Zgodnie z zapowiedziami do końca tego roku podwoiliśmy liczbę posiadanych stacji na Słowacji. Wyniki sprzedaży pokazują, że sieć Grupy Orlen cieszy się zaufaniem kierowców i ma duży potencjał wzrostu. Koncentrujemy się na dalszym rozwoju, aby osiągnąć pozycję jednego z liderów sprzedaży detalicznej na Słowacji. Nasze działania wpisują się w założenia strategii Grupy Orlen do 2030 r., w której mocno stawiamy na dalszy dynamiczny rozwój tego segmentu" - powiedział prezes Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.

Grupa Orlen weszła na słowacki rynek detaliczny w kwietniu 2019 r. Podobnie jak w Czechach, na słowackich stacjach dostępne są polskie produkty m.in. napoje, artykuły spożywcze, oleje i płyny eksploatacyjne. Aktualnie słowaccy kierowcy korzystają ze stacji paliw Grupy Orlen zlokalizowanych w obszarach miejskich w Malackach, Holicach, Lužiankach, Šelpicach, Šuranach, Strečnie, Tesárských Mlyňanach, Senec, Ružomberok, Byteč, Dunajská Streda i od niedawna również w Trebaticach koło Piešťany i w Kysucké Nové Mesto. Kolejne obiekty, po niezbędnych modernizacjach i remontach, będą dostępne dla słowackich kierowców w 2021 roku.

"Najszybciej rosnącym segmentem sprzedaży na stacjach paliw Benzina - Grupa Orlen jest oferta gastronomiczna, której wolumeny w Czechach wzrosły przez ostatnie osiem lat o 320%. Cieszy się ona również dużym zainteresowaniem wśród kierowców na Słowacji. Dodatkowo, na otwartej właśnie stacji w Trebaticach mogą oni dodatkowo skorzystać z nowoczesnej i ekologicznej myjni samochodowej" - podano także.

Grupa Orlen dysponuje największą w Europie Środkowo-Wschodniej siecią ponad 2 840 stacji paliw, zlokalizowanych w Polsce, Czechach, Niemczech, Słowacji i na Litwie. Na koniec III kwartału 2020 roku w ramach sieci funkcjonowało ponad 2 181 punktów gastronomicznych Stop Cafe oraz star Connect, w tym blisko 592 sklepów convenience pod marką O!Shop.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 111,2 mld zł w 2019 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

(ISBnews)