Jak podała spółka, dzięki porozumieniu polscy klienci zamawiający towary z Chin, będą mogli otrzymać paczkę po 15 dniach od złożenia zamówienia na globalnej platformie sprzedażowej; a pod drzwi po 2 dniach od momentu pojawienia się jej na terenie naszego kraju.

Zdaniem prezesa Poczty Polskiej Tomasza Zdzikota jednym z filarów nowej strategii spółki jest zwiększenie udziału w rynku KEP, zwłaszcza w rynku transgranicznym.

"Zgodnie z przyjętymi założeniami, naszym celem do 2024 r. jest podwojenie przychodów spółki z przesyłek kurierskich, uwzględniając zwłaszcza sektor e-commerce. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami na tym rynku, takimi jak platforma AliExpress czy Cainiao Network, to jedno z najważniejszych działań realizowanych przez Pocztę Polską w tym obszarze działalności biznesowej" - wskazał.

Poczta Polska jest jedynym dostawcą w kanale door-to-door dla usługi AliExpress.

Reklama

PP jest największym operatorem na rodzimym rynku – zatrudnia blisko 80 tys. pracowników, jej sieć obejmuje 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych.