Władze Nowego Jorku wprowadziły restrykcje wobec Ubera

autor tekstu:Źródło:PAP
10 sierpnia 2018 godz: 07:03 | Aktualizacja: 2018-08-10 07:30:40.722283+02Powrót do artykułu »

Rada Miejska Nowego Jorku uchwaliła w środę przepisy wstrzymujące tymczasowo wydawanie licencji dla platformom taksówkowych, takich jak Uber i Lyft. Burmistrz Bill de Blasio zapowiedział, że podpisze znowelizowaną ustawę. Budzi ona jednak sporo kontrowersji.

  • « wstecz
  • dalej »
1/1
Uber
mniejsze zdjęciazobacz miniaturyźródło: ShutterStock
Uber
statystyki

Komentarze (3)

  • Pawel(2018-08-11 01:59) Zgłoś naruszenie 31

    Po co wszystkie portale i gazety piszą o tym złodzieju uberze? Czy jest to aż tak ważne żeby o tym pisać? Przeczytajcie pismaki ustawę o przewozie osób, przemyślcie i zateudnijcie kogoś żeby policzył jaka jest minimalna opłacalna stawka za km. Na pewno to co oferuje uber nie jest opłacalne. Działają nielegalnie, wykorzystują kierowców i promują patologie podatkowe - zatrudnienia w firmach u tzw partnerów uber to 1/8 etatu lub umowa zlecenie, realny czas pracy w wymiarze 1,5 etatu ( partner wymaga 58h online tygodniowo). Dlaczego nikt się tym nie interesuje? Normalny przedsiębiorca za wszystko jest karany, szukają na 500+, podwyższają akcyzy i inne a tutaj cisza - a każda kontrola ubera to 10 000 PLN kary + wysokie kary od skarbówki za oszustwa podatkowe i brak umowy o pracę na realną ilość przepracowanych godzin + obywatele Ukrainy którzy pracują na czarno. Ja się w tym momencie pytam ile pieniędzy dał uber i komu żeby mieć spokój? W Łodzi od miesiąca co weekend mamy kontrole taksówek, a uber? Urząd miasta, inspekcja transportu drogowego, urząd skarbowy, inspekcja pracy - te służby i urzędy powinny kontrolować przewozy osób, zamawiać, wsiadać i sprawdzać legalność - każda kontrola jak już wspomniałem 10 000 PLN. Uber smaruje na całym świecie, kto jest inwestorem tej firmy? Przecież uber bez inwestorów dawno by padł, cały czas mają stratę, reklamy, promocje, dopłaty dla kierowców. A klienci uber? Cały czas krzyczą o wolnym rynku etc - mamy wolny rynek, każdy może wyrobić licencje na dany obszar, zdać egzamin, zrobić badania etc. Dlaczego nie krzyczycie o PRLu w odniesieniu do nielegalności melin - właściciele sklepów muszą mieć koncesje, pozwolenia, jeśli chcą działać 24h muszą spełnić inne wymogi etc - ale to nadal wolny rynek, każdy może zainwestować w sklep, asortyment i koncesje, a meliny chociaż są tańsze, są nielegalne - uber to taka melina, która nie potrafi dostosować się do rynku. A Wy klienci jeśli chcecie być konsekwentni to protestujcie przeciwko sklepom monopolowym, certyfikatom kompetencji zawodowych dla kierowców aut ciężarowych, licencji na transport ( inne licencje są na kraj inne na zagranicę), pozwolenia na przewóz zwierząt, dluzyc, ADR i inne - to podnosi cenę transportu - przecież to PRL prawda? Restauracje, po co sanepid konsument sam dokona wyboru czy chce zjeść tanio z podłogi czy z czystego talerza. Głupota ludzka nie zna granic... Szok

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • licencji dla platformom taksówkowych(2018-08-10 13:41) Zgłoś naruszenie 10

    backdooryzm

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze