Warszawa, 27.08.2019 (ISBnews) - Bank Handlowy jako pierwszy bank w Polsce uruchomił całkowicie zdalny i zautomatyzowany proces aplikowania o kartę kredytową, oparty o rozwiązania biometryczne. Bank wdrożył biometryczny proces kredytowy we współpracy z dwoma podmiotami z branży fintech, których rozwiązania umożliwiają automatyczną weryfikację dochodu oraz zdalne potwierdzanie tożsamości, podała instytucja.
"Innowacyjne technologie dostarczane przez naszych partnerów, oparte o algorytmy i uczenie maszynowe umożliwiają nam niezwykle sprawną i automatyczną obsługę klienta. Rozwiązanie jest dostępne dla naszych klientów na każdym urządzeniu, bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji. To 'mała rewolucja" w bankowości" - powiedziała dyrektor departamentu rozwoju i optymalizacji biznesu Sabina Zielińska, cytowana w komunikacie.
Nowy proces to wygodne dostarczenia dokumentacji online, efektywna analiza danych kredytowych oraz zdalne potwierdzenie tożsamości klienta oparte o biometrię twarzy.
"W Citi Handlowy konsekwentnie realizowana jest strategia digitalizacji, w ramach której bank dąży m.in. do wprowadzenia intuicyjnych procesów samoobsługowych oraz do maksymalnego ułatwienia nowym klientom dostępu do produktów bankowych. W tym celu bank przygotował całkowicie cyfrowe rozwiązanie, dzięki któremu klient może wnioskować o pożyczkę lub kartę kredytową bez wychodzenia z domu, w dowolnie wybranym czasie, bez konieczności wizyty w oddziale czy też umawiania wizyty kuriera" - powiedziała Zielińska.
Biometryczny proces kredytowy można rozpocząć na stronie internetowej banku, w kolejnym etapie zostanie wdrożony na stronach zewnętrznych, które umożliwią aplikowanie o kartę kredytową banku.
Nowy proces aplikowania o kredyt w Citi Handlowy składa się z 3 etapów: wypełnienie wniosku - na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu i bez konieczności instalowania aplikacji klient może wypełnić formularz kredytowy wnioskując o przyznanie produktu; biometryczne potwierdzenie tożsamości - kolejny krok obejmuje zdalne potwierdzenie tożsamości klienta. Rozwiązanie biometryczne umożliwi potwierdzenie nie tylko zgodności selfie ze zdjęciem z dokumentu, ale też autentyczności dowodu, jak i samego selfie; automatyczna weryfikacja dochodu - to ostatni etap procesu - klient załącza dokumenty dochodowe w wymaganym do automatycznej weryfikacji formacie pdf, wskazano w materiale.
Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie - najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r.
(ISBnews)
Bank Handlowy wdrożył biometryczny proces kredytowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama