Toksyczna miłość Europy do diesla przygasa. To koniec silników wysokoprężnych? [TOP 2018]

autor tekstu:MMit  Źródło:Media
23 stycznia 2018 godz: 06:15 | Aktualizacja: 2018-12-26 09:42:40.358349+01Powrót do artykułu »

Sprzedaż oleju napędowego w Europie spada, a zanieczyszczenia emitowane przez silniki diesla zachęcają władze miast do wprowadzenia zakazu wjazdu aut z silnikami wysokoprężnymi. Jednocześnie rosną nadzieje wiązane z elektromobilnością. To bolączka niemieckich producentów samochodów.

  • « wstecz
  • dalej »
1/1
Volkswagen
mniejsze zdjęciazobacz miniaturyźródło: ShutterStock
Volkswagen
statystyki

Komentarze (57)

  • Edzio(2018-01-23 21:09) Zgłoś naruszenie 137173

    Badania pokazują że producja jednej bateri do Tesli wydziela tyle dwutlenku węgla co auto na zwykłe paliwo przed 8 lat użytkowania. Więc gdzie ta ekologia??? Samochody elektryczne to jest poprostu nowość która w przyszłości będzie zbierać żniwo...

    Pokaż odpowiedzi (5)Odpowiedz
  • buehehe(2018-01-23 22:44) Zgłoś naruszenie 9817

    Ciekawe jak będą hulać elektryczne tiry... ładowanie co pół godziny??

    Pokaż odpowiedzi (4)Odpowiedz
  • mmx(2018-01-23 09:26) Zgłoś naruszenie 8695

    Nie interesuje mnie zysk koncernów samochodowych. Chcę pojazdu łatwego w obsłudze, taniego w zakupie, taniego w eksploatacji i niezawodnego. Z pewnością silniki benzynowe i elektryczne w tych kwestiach wypadają lepiej od diesli.

    Pokaż odpowiedzi (5)Odpowiedz
  • nm(2018-02-17 12:25) Zgłoś naruszenie 775

    jestem mechanikiem od 45 lat -- i co roku czytam nowsze ekologiczne brednie -- prad oczywiscie bierze sie z gniazdka albo kupi sie na wage w supermarkecie - uczeni zajmujacy sie tym tematem wyliczyli ze uwaga wyprodukowanie elektryka i jego baterii zanieczyszcza srodowisko tak jak 8 letnia eksploatacja diesla nowej generacji lub 22 letnia eksploatacja starego mercedesa 124 diesla -- Luuudzie zacznijcie myslec -- zeby zaczac produkcje samochodow elektrycznych trzeba najpierw zbudowac infrastrukture do zasilania w prad elektryczny ladowarek -- wyobrazcie sobie moze osiedle w stolicy z tysiacami samochodow do ktorych ida kable z okien mieszkan z wiezowcow i duzych blokow -- i ciemne okana nie swiecace latarnie -- BO WYWALILO WSZYSTKIE MOZLIWE KORKI ALBO SPALILY SIE LINIE ZASILAJACE OSIEDLA W PRAD --- no to moze tylko benzyna??? -- no tez sie nie da bo nie bedzie tyle paliwa dla wszystkich -- w ropie jest tylko okolo 18/19 % benzyny -- reszta to wlasnie diesel o inne ciezkie frakcje -- jakmz to trzeba byc bezmozgim ekologiem zeby tego nie wiedziec i wprowadzac rewolucyjne zmiany bez odpowiednich przygotowan i badan ewentualnych strat i korzysci dla srodowiska

    Odpowiedz
  • kkk(2018-01-23 09:19) Zgłoś naruszenie 7186

    Tak, niemiaszki wszystko robią żeby elektryki nie weszły. Ich przemysł straci dziesiątki a może setki mld. na elektrykach. nie można wymyślać norm emisji spalin. I nie można bedzie zatrzymać chińskich elektryków.

    Pokaż odpowiedzi (4)Odpowiedz
  • Leśny(2018-01-24 06:28) Zgłoś naruszenie 6121

    Uważam, że diesel jak i benzyna trują tak samo. Komuś zależy, żeby znikły diesle?? Całkiem możliwe, ale większość Polaków zarabiających grosze jak i prywatnych firm wybierze diesla by obniżyć koszty transportu!! Wyobrażacie sobie tira na benzynę? Bo ja nie!

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • juju(2018-01-23 08:36) Zgłoś naruszenie 5430

    A wszystkiemu winne drogie dwumasy i turbiny o zmiennej geometrii, które są zabójcze dla portfela zwykłego polaka

    Pokaż odpowiedzi (4)Odpowiedz
  • cena(2018-01-23 11:46) Zgłoś naruszenie 5179

    Na dieslu pracują : maszyny drogowe, maszyny budowlane, ciężarówki, dostawczaki, traktory, maszyny rolnicze, lokomotywy spalinowe, statki, generatory prądu, czołgi, pojazdy wojskowe itd itd. Na benzynie tylko osobówki i narzędzia ogrodnicze. Które paliwo powinno być droższe?

    Pokaż odpowiedzi (6)Odpowiedz
  • Zenek(2018-01-24 08:45) Zgłoś naruszenie 495

    Tu niby walczą z Co2 a przecież silnik diesla emituje 30% mniej tego gazu niż bezyniaki i zużywa 30% mniej paliwa a więc gdzie tu logika pseudo ekologów

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Dawid Duisburg(2018-01-24 05:21) Zgłoś naruszenie 4620

    Ja wczoraj kupilem Mondeo 2 litry diesel 180 ps. Euro 6. Jestescie szaleni ze diesel zniknie z rynku.

    Odpowiedz
  • Kamil(2018-01-23 16:02) Zgłoś naruszenie 455

    Ten artykuł pisał chyba jakis gimnazjalista... "...ceny benzyny były tam tańsze" "...opodatkowanie nowych rejestracji oleju napędowego po niższych stawkach niż w samochodach benzynowych"

    Odpowiedz
  • Znickl(2018-01-24 06:15) Zgłoś naruszenie 393

    Artykuł z dużą ilością błędów językowych. Wstyd.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Sylw(2018-01-24 10:53) Zgłoś naruszenie 333

    Co za brednie dziennikarze wypisują koniec diesla to co zrobią z pociągami ,statkami ,ciężarówkami itp ze vw wyprodukowałao diesle które fałszowały emisje spalin a ponadto straszny niewypał silnika 2.0 tdi i z braku pomysłu na coś lepszego postanowili rynek zasypać samochodami elektrycznymi bo koncern dostanie potężne pieniądze od państwa a na diesla nie mają nic i wymyślają takie brednie a dziennikarze to jak w tvp 1 za kasę opowiadają takie brednie ze sam jak czyta ten artykuł nie wierzy ze sam go napisał bzdury totalne

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Eko(2018-01-23 18:24) Zgłoś naruszenie 2441

    Tak w tym roku wchodzą benzyny z futrem cząstek TSI brata łyka 0.7 oleju na 1000 km ciekawe kiedy dojdą do wniosku że bezyna też zabija a w Indiach mają wywalone ale my musimy być eko

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • StS54(2018-01-24 19:28) Zgłoś naruszenie 241

    autor sieje propagandę. Diesle w USA były niedopuszczane do ruchu bo nie spełniały norm ochrony środowiska dotyczące tlenków azotu i siarki. W UE robiono ludziom wodę z mózgi siejąc propagandę o CO2. A ukrywając prawdziwe problemy z tlenkami azotu i siarki.

    Odpowiedz
  • Typisdopisowska(2018-01-24 15:09) Zgłoś naruszenie 1215

    Co wy cała Limanowskim i Podkarpacie stoi tedeikami. Nic to że za 10 lat wszystkie dzieci będą astmatykami albo chorymi na raka. Byle tanio jeździć i dpf wyciąć . Buce!!

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Yasiaq(2018-01-28 09:45) Zgłoś naruszenie 1010

    Miłośnikom silników spalinowych polecam też lampy naftowe zamiast żarówek i kominki na ropę..jak ktoś lubi smród niech idzie na całość..

    Odpowiedz
  • darex (2018-02-27 21:25) Zgłoś naruszenie 81

    już są zakazy wjazdu diesla. Frankfurt, Darmstadt i inne miasta wprowadzaja.

    Odpowiedz
  • Bez paniki(2018-02-14 18:06) Zgłoś naruszenie 43

    „W zeszłym roku więcej klientów Mercedesa zdecydowało się na samochód z silnikiem diesla niż w 2016 roku”, A100% silnikow samochodow ciezarowych, maszyn budowlanych, statkow itp.. to diesle. Samochody elektryczne beda oplacalne za minimum ok 10 lat i wtedy mozna bedzie mowic o ew. koncu diesli.

    Odpowiedz
  • pomysl(2018-01-27 10:17) Zgłoś naruszenie 25

    sprzedawajcie nowe elektryki na wypasie za 30-50 tys to nikt nie kupi dieska za 22

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze