Warszawa, 21.11.2018 (ISBnews) - Monnari Trade odnotowało 1,75 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2018 r. wobec 0,65 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 1,32 mln zł wobec 0,91 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 50,9 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 54,19 mln zł rok wcześniej.
"Do najważniejszych dokonań w grupie kapitałowej Monnari Trade S.A., które miały miejsce w III kwartale 2018 r. należą:
• Wzrost marży brutto na sprzedaży o 3,35 pkt proc. do poziomu 56,1%;
• Zwiększenie obrotów sklepu internetowego o 98,9%;
• Zapewnienie właściwego zatowarowania salonów kolekcją JZ 2018 i terminowa realizacja zamówień kolekcji W2019
• Pozytywne zmiany w sieci salonów - (z uwagi na wygaśnięcie umów zostały zamknięte 2 salony, otwarto również 2 salony, oraz 2 salony zostały powiększone). Powierzchnia handlowa grupy kapitałowej na koniec III kwartału 2018 r. wzrosła o 4,5 %, z 32,6 tys. m 2 w III kwartale 2017 r. do 34,1 tys. m 2 . Na dzień 30 września 2018 Grupa Monnari posiadała 162 salony, tyle samo co w okresie porównywalnym" - czytamy w raporcie.
Do najważniejszych niepowodzeń w grupie zaliczono:
• Realizacja przychodów poniżej planów - spadek w relacji do III kwartału 2017 r. (-6,1%);
• Wzrost kosztów sprzedaży oraz kosztów ogólnych zarządu o 8,9%;
• Wygenerowanie straty operacyjnej w wysokości (-) 1 321 tys. zł vs. zysk operacyjny na poziomie 913 tys. zł w III kwartale 2017 r. oraz straty netto na poziomie (-) 1 747 tys. zł vs. zysk netto w III kwartale 2017 r. w wysokości 653 tys. zł.
"Wyniki III kwartału b.r. wynikały głównie z poniższych czynników:
1. Mniej intensywnej wyprzedaży kolekcji letniej w lipcu i sierpniu b.r. - pomimo spadku przychodów wygenerowany został w tych miesiącach wyższy niż rok wcześniej zysk brutto na sprzedaży (marża);
2. Spadku odwiedzalności salonów, wynikającego we wrześniu z pięknej letniej aury, a w całym III kwartale b.r. - z 8 niepracujących niedziel;
3. Spadku efektywności sprzedaży związanej z możliwością zaspokojenia potrzeb klienta podczas wizyty w sklepie - wysokie temperatury nie skłaniały do zakupu cieplejszej odzieży, a konsekwencją wyboru rzeczy z lżejszej oferty był spadek wartości średniej zakupionej sztuki towaru oraz spadek wartości paragonu;
4. Intensywnego wzrostu sprzedaży w kanale internetowym oraz spadku sprzedaży hurtowej" - czytamy dalej.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 3,43 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,54 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 160,38 mln zł w porównaniu z 169,66 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2018 r. wyniosła 2,05 mln zł wobec 1,25 mln zł straty rok wcześniej.
Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 247 mln zł w 2017 r.
(ISBnews)