Warszawa, 04.03.2019 (ISBnews) - CCC odnotowało 143,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej z działalności kontynuowaej w IV kw. 2018 r. wobec 150,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
CCC podało, że zdarzenia, które wywarły wpływ na wynik IV kw. 2018 to; koszty funkcjonowania spółek przejętych (KVAG, Rumunia, DeeZee): -131 mln zł (0 mln zł w IV kw. 2017), - strata operacyjna CCC Germany i odpis z tytułu aktywów: -90 mln zł (-7 mln zł w IV kw. 2017).
Skonsolidowana strata netto przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej z działalności zaniechanej wyniosła 95,2 mln zł w IV kw. 2018 roku wobec 7 mln złs straty rok wcześniej.

Zysk operacyjny wyniósł 168,3 mln zł wobec 194,4 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 321,5 mln zł w porównaniu z 220,1 mln zł rok wcześniej. Jak podano - na EBITDA wpływ miały transakcje związane z MSSF 16, bez ich uwzględnienia wyniosłaby 201,1 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 603,3 mln zł w IV kw. 2018 r. wobec 1 282,9 mln zł rok wcześniej.
"Wyniki kanału e-commerce w raportowanym okresie (obliczone według standardu MSSF 16):
Sprzedaż: 328 mln zł (+64% rdr),
Zysk brutto na sprzedaży: 136 mln zł (+64 % rdr),
Zysk z działalności operacyjnej (EBIT): 21 mln zł (-14% rdr),
EBITDA: 22 mln zł (26 mln zł w IV kw. 2017)" - podano także.
Wartość zapasów w Grupie CCC na koniec IV kw. 2018 (1 806 mln zł) uwzględnia zapasy segmentu CCC (1 324 mln zł), e-commerce (302 mln zł) oraz KVAG (127 mln zł). Wartość zapasów w Grupie CCC na koniec IV kw. 2017 wynosiła 1 418 mln zł i obejmowała zapasy segmentu CCC (1 204 mln zł) oraz e-commerce (164 mln zł), podano także.
Łączna powierzchnia handlowa Grupy na dzień 2018 r. wyniosła 663 tys. m2 (w tym 86 tys. m2 Vogele), a liczba sklepów 1 125 (w tym 197 Vogele), podano także. Koszty prowadzenia sklepów na metr kwadratowy, bez uwzględnienia Vogele, Shoe Express oraz działalności zaniechanej, wyniosły w IV kw. 2018 190 zł (w IV kw. 2017 210 zł).

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.
(ISBnews)