Spółka podkreśliła w komunikacie, że w III kw. br. w przypadku niektórych produktów sezonowych zauważono umiarkowany wzrost cen, co powinno prowadzić do niższego koszyka inflacji w IV kwartale.

W okresie styczeń-wrzesień br. sprzedaż Biedronki liczona w złotych wzrosła o 8,3 proc. r/r, zaś liczona w euro - o 7 proc. r/r do 9 236 mln euro (i stanowiła 67,6 proc. sprzedaży Grupy Jeronimo Martins). Sprzedaż w ujęciu LFL zwiększyła się o 5,1 proc., podano także.

"Sprzedaż sięgnęła 9,2 mld euro, co oznacza wzrost o 8,3 proc. w walucie lokalnej (+7 proc. w euro), a marka umocniła swoje udziały rynkowe. Wzrost w ujęciu LFL wyniósł 5,1 proc. , pomimo straty 10 dni handlowych ze względu na regulacje dotyczące zakazu handlu w niedziele" - czytamy w komunikacie.

W okresie I-III kw. 2019 r. wynik EBITDA sieci Biedronka wyniósł 665 mln euro (wzrost o 8,3 proc. r/r w złotych i o 7 proc. w euro). Marża EBITDA wyniosła 7,2 proc., tj. tyle samo, co w analogicznym okresie poprzedniego roku, podano także.

Reklama

Wynik EBITDA Grupy Jeronimo Martins wzrósł o 6,7 proc. r/r do 757 mln euro w I-III kw. br. Sprzedaż grupy zwiększyła się w tym okresie o 6,7 proc. r/r do 13 662 mln euro.

"Biedronka otworzyła 46 nowych sklepów i zamknęła 14, co oznacza wzrost sieci o 32 sklepy netto w ciągu pierwszych 9 miesięcy, kończąc ten okres z 2 932 sklepami" - napisano też w komunikacie.

Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 1,97 mln m2 na koniec września br. wobec 1,89 mln m2 rok wcześniej.

Capex na sieć Biedronka wyniósł 221 mln euro w I-III kw. br. (i stanowił 55 proc. nakładów inwestycyjnych grupy) wobec 283 mln euro rok wcześniej (odpowiednio: 59 proc. nakładów grupy), podano także w materiale.

Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce. Na koniec 2018 r. liczyła 2 900 placówek.

>>> Czytaj też: Właściciel sklepów Biedronka pod lupą UOKIK. Urząd wszczął postępowanie