"Od kilku lat intensywnie wdrażamy naszą strategię omnikanałową, by zapewnić klientom możliwość dokonywania zakupów w preferowany sposób oraz doświadczenia zakupowe na najwyższym poziomie. Carrefour kontynuuje swoje innowacyjne podejście do handlu. Sklep Carrefour Express samoobsługowy jest już trzecim nowym formatem uruchomionym w tym roku w Polsce, po Carrefour BIO oraz Supeco. Przykładem innych rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania współczesnego handlu, jest dynamiczny rozwój naszego e-commerce oraz digitalowy hipermarket w CH Atrium Promenada, który stał się ikoną nowoczesnego retailu. Mamy nadzieję, że również nowy format spotka się z uznaniem klientów, a także będzie źródłem inspiracji dla całej branży"  - powiedział prezes Carrefour Polska Christophe Rabatel, czytamy w komunikacie.

Według sieci, nowy format Carrefour Express wpisuje się w nurt popularności sklepów samoobsługowych w Polsce, a jego przewagą nad rozwiązaniami autonomicznymi jest zdecydowane niższy koszt wdrożenia. Po testach obecnego rozwiązania, które potrwają kilka miesięcy, istnieje szansa na upowszechnienie tego formatu, np. w osiedlach mieszkaniowych, miejscach turystycznych oraz w wersji mobilnej.

"Wśród dostępnych produktów znajduje się nie tylko typowa oferta food-to-go, czyli kanapki przekąski, napoje czy słodycze, ale również artykuły świeże, takie jak pakowane jabłka, pomidory, sałata, pieczywo i masło; produkty wymagające przechowywania w lodówce jak nabiał, wędliny, ryby; towary pierwszej potrzeby np. mąka, ryż, cukier, olej, kawa, herbata, przyprawy; dania gotowe, podstawowe artykuły higieniczne oraz karmy dla zwierząt. Oferta nowego formatu Carrefour odwołuje się również do ambicji sieci, by demokratyzować bio, stąd w sprzedaży samoobsługowej dostępne są takie produkty ekologiczne jak roślinne mleko, komosa ryżowa czy hummus" - czytamy dalej.

Sieć wyjaśnia, że maszyny vendingowe są dopasowane do charakteru produktów, podawanych klientom za pomocą wind, gwarantując bezpieczeństwo artykułów nawet tak delikatnych jak jajka. Sprzedaż prowadzona jest poprzez panel dotykowy, co oznacza, że lista zakupowa oraz płatność przy pomocy karty lub aplikacji BLIK odbywa się tylko raz, a odbiór zakupów realizowany jest w poszczególnych maszynach vendingowych. Specjalna promocja obejmuje zestawy typu chipsy i cola. W sklepie samoobsługowym zlokalizowany jest także automat z kawą, a przed sklepem czekają specjalnie oznakowane miejsca parkingowe.

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce 900 sklepów: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. 

>>> Czytaj też: Szukasz prezentu na Święta? Sklepy zalewa coraz większa fala bubli