Bella Farmacja, polski producent naturalnych kosmetyków, podpisał kontrakt na sprzedaż swoich produktów w Chinach; to kolejna polska firma z branży, której wyroby trafią w tym roku do konsumentów Państwa Środka - poinformowała w czwartek Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

Jak podała Agencja, producent naturalnych kosmetyków Be Organic - firma Bella Farmacja, podpisał kontrakt na sprzedaż produktów z chińskim dystrybutorem Ruxun Industry Co.; marka będzie dystrybuowana w Chinach poprzez internetowe platformy sprzedaży międzynarodowej (tzw. model cross-border e-commerce).

"Dzięki takiemu sposobowi sprzedaży kosmetyki nie będą musiały przechodzić skomplikowanej procedury certyfikacji związanej z dopuszczeniem ich do sprzedaży w tradycyjnych sklepach" – wyjaśnił PAP szef biura PAIH w Szanghaju Andrzej Juchniewicz. Eksperci agencji uczestniczyli m.in. w procesie weryfikacji chińskiego kontrahenta oraz przy finalizacji negocjacji.

"Bella Farmacja to kolejny po Miraculum polski producent kosmetyków, którego marki debiutują w 2019 roku na chińskim rynku" - powiedział Juchniewicz. Podkreślił, że jest to wynik udanej kampanii promocyjnej podczas największych targów towarów importowanych China International Import Expo, jakie odbyły się jesienią 2018 roku w Szanghaju.

Ekspert zaznaczył, że polskim firmom sprzyja rosnący popyt na nowinki kosmetyczne w Państwie Środka. "W ostatnich latach zarówno wartość, jak i rozmiar rynku kosmetycznego w Chinach znacząco wzrosły. Kraj ten ma obecnie blisko 15,5 proc. udział w światowym rynku kosmetycznym to drugi wynik po Stanach Zjednoczonych" - wyjaśnił. Dodał, że według prognoz do 2023 roku wartość tego segmentu rynku sięgnie 430 mld juanów, czyli ponad 244 mld zł.

Reklama

Juchniewicz zaznaczył, że szczególnym zainteresowaniem chińskich konsumentów cieszą się naturalne i organiczne wyroby kosmetyczne. "Wpływa na to rosnąca świadomość konsumencka i coraz wyższe wymagania tamtejszych odbiorców" – ocenił.