Otwarcie obiektu kończy pierwszy etap rozbudowy kompleksu LPP Fashion Lab, który docelowo ma składać się z 4 biurowców i umożliwić obecność większości gdańskich zespołów w tej samej lokalizacji w gdańskiej dzielnicy Dolne Miasto. Zakończenie całości inwestycji przewidywane jest na 2027 r., podano w komunikacie.

"Projekt utworzenia kampusu LPP Fashion Lab na ul. Łąkowej rozpoczął się jeszcze w 2015 roku wraz z całościową modernizacją dotychczasowej siedziby spółki w Gdańsku. Dwa lata później, przystępując do budowy budynku, który właśnie oddajemy do użytku, powstała koncepcja utworzenia ekologicznego kompleksu biurowców wpisujących się w architekturę tej dzielnicy Gdańska. Takie podejście umożliwi nam skupienie większości kilkutysięcznej grupy pracowników centrali LPP w jednej lokalizacji. Rozwiązanie to wpisuje się w zmiany zachodzące w LPP w kierunku organizacji omnichannelowej, która wymaga ścisłej współpracy i szybkiego przepływu wiedzy pomiędzy naszymi zespołami. Jednocześnie idea kampusu, który wcielamy w życie, ma przemawiać do naszych pracowników - pasjonatów mody i współczesnego dizajnu. Chcemy, by przestrzeń, którą tworzymy, odzwierciedlała ducha LPP, łączenie sztuki, mody i biznesu" - powiedział wiceprezes Jacek Kujawa, cytowany w komunikacie.

Reklama

W nowym obiekcie pracę rozpoczęła już część zespołów projektowych marki Reserved oraz dział omnichannel. Budynek utrzymany w stylu industrialnym powstał według projektu grupy JEMS Architekci w porozumieniu z konserwatorem zabytków.

"Zależało nam, by kompleks Fashion Lab wpisywał się w historyczny obraz dzielnicy nawiązując do przemysłowych tradycji Dolnego Miasta. Nowy budynek odtwarza pierzeję, czyli ciąg frontowych budynków ulicy Łąkowej, utrzymując charakter przedwojennej zabudowy z dawną Fabryką Tytoniu czyli obecną siedzibą Centrali LPP i Fabryki Karabinów" - dodał dyrektor administracyjno-techniczny LPP Łukasz Piwoński.

Obiekt o łącznej powierzchni 17,5 tys. m2 podzielono na nadziemną przestrzeń biurową o powierzchni 8,5 tys. m2 oraz część podziemną o łącznej powierzchni 9 tys. m2 - z dwupoziomowym garażem podziemny na 112 samochodów, z czego 8 miejsc zaplanowano dla pojazdów elektrycznych i wyposażono w szybkie ładowarki. Konstrukcję sięgającą 18 metrów wysokości wykonano z 15 tys.m3 betonu.

Spółka przypomniała także, że od 2020 roku realizuje cele nowej strategii zrównoważonego rozwoju "For People For Our Planet". Jednym z jej filarów jest zrównoważony rozwój infrastruktury budynków centrali i sieci sprzedaży. Celem jest zachowanie standardów nowoczesnego i zrównoważonego budownictwa, które spełni wymogi certyfikacji BREEAM. Dlatego już na etapie projektowania spółka postawiła na prośrodowiskowe rozwiązania decydując się m.in. na instalację szarej wody, dzięki czemu do spłukiwania toalet w budynku wykorzystywana jest deszczówka. Wprowadzono także specjalne zbiorniki do gromadzenia wody opadowej na potrzeby podlewania nią terenów zielonych. Ponadto zastosowano technologię stropów chłodzących, obecnych na 80% powierzchni użytkowej budynku, które są alternatywą dla standardowej klimatyzacji, podsumowano w materiale.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

(ISBnews)