Warszawa, 10.11.2017 (ISBnews) - Kino Polska odnotowało 3,75 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2017 r. wobec 3,42 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 4,84 mln zł wobec 4,71 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 26,62 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 9,98 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 12,79 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 89,03 mln zł w porównaniu z 82,75 mln zł rok wcześniej.
"Wzrost sprzedaży zaobserwowano głównie w segmencie Kanały FilmBox i kanały tematyczne (wzrost o 9%, wartościowo 4 542 tys. zł). Bardzo dobre wyniki w tym segmencie są efektem wzrostów przychodów z tytułu emisji na takich rynkach jak Słowacja, Czechy (większa liczba subskrybentów) , Rumunia (poszerzona oferta, nowi subskrybenci), Bułgaria, kraje byłej Jugosławii oraz kraje nadbałtyckie. Przychody segmentu Kanały marki Kino Polska zanotowały 8% spadek, do czego przyczyniły się mniejsze wpływy z reklam na tych kanałach, które w omawianym kwartale były niższe o 1 531 tys. zł w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Segment Zoom TV w analizowanym okresie wygenerował 4 088 tys. zł przychodów z reklam. Segmenty operacyjne Sprzedaż praw licencyjnych i Pozostałe segmenty zanotowały odpowiednio 2,5% wzrost i 24% spadek sprzedaży (efekt zmiany prezentacji przychodów związanych z dotacjami) i wyniosły 4 823 tys. zł i 2 024 tys. zł" - czytamy w raporcie.
Jako główny czynnik, który przyczynił się do spadku zysków w I-III kw. 2017 r. było zaangażowanie grupy w kanał telewizyjny Zoom TV, który z racji początków swojej działalności, nie osiąga jeszcze bieżącej rentowności operacyjnej. Główne pozycje kosztowe, na których grupa zanotowała wzrosty, to amortyzacja długoterminowych aktywów programowych oraz koszty emisji oraz pozostałe usługi, podano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 15,54 mln zł wobec 16,56 mln zł zysku rok wcześniej.
Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.
(ISBnews)