– Dajemy sobie ten miesiąc na przejęcie spółki Polska Press. Przeliczymy, jak to będzie wyglądało i będziemy się mierzyć z tym problemem. Mamy różne możliwości, by w tym zakresie prowadzić rozmowy – tak Daniel Obajtek, prezes Orlenu, odpowiadał w poniedziałek dziennikarzom na pytania o wpływ planowanej składki od reklam na opłacalność przejęcia Polska Press. Dziennikarze pytali, czy spółka za pośrednictwem stowarzyszeń gospodarczych ma zamiar przekonywać rząd do zmiany projektu.
Obajtek zastrzegał, że składka reklamowa to dopiero rządowa propozycja, a nie ustawa. Niewykluczone więc, że dzięki zabiegom państwowej firmy danina może zostać np. złagodzona. „Składka solidarnościowa” – jej łączna kwota to ok. 800 mln zł rocznie – ma zasilać Narodowy Fundusz Zdrowia, Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków oraz planowany Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.