"Pierwsze przegubowe autobusy elektryczne w stolicy Niemiec dołączą do floty 20 krótszych elektryków zamówionych przez przewoźnika w poprzednich latach. Wartość kontraktu, wraz z infrastrukturą uzupełniania energii, wynosi 13,2 mln euro. BVG, jeden z największych przewoźnik miejskich w Europie, zamówił w latach 2015-2018 łącznie 20 elektrycznych Solarisów o długości dwunastu metrów. Na koniec II kwartału 2020 roku dołączy do nich 15 przegubowych Solarisów Urbino 18 electric. Będą to pierwsze przegubowe autobusy elektryczne w stolicy Niemiec" - czytamy w komunikacie.

Zamówione pojazdy będą mogły przewozić do 99 pasażerów. Uzupełnianie energii odbywać się będzie w wybranych miejscach miasta poprzez tzw. odwrócony pantograf (opuszczany do dachu pojazdu ze stacji ładowania) oraz na terenie zajezdni, za pomocą złącza typu Plug-in. W pojazdach zostaną zamontowane baterie Solaris High Power o łącznej pojemności 174 kWh. Jednostkę napędową będzie stanowić oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Oświetlenie autobusu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz zostanie wykonane w technologii LED. Ogrzewanie będzie elektryczne, a klimatyzacja wyposażona w pompę ciepła, czytamy dalej.

Solaris podkreśla, że jego autobusy są bardzo dobrze znane mieszkańcom Berlina. Polski producent dostarczył ich tam od 2000 roku ponad 300, w tym 5 elektrycznych. Ponadto liczba elektrycznych Solarisów dotychczas dostarczonych lub zamówionych przez niemieckich klientów wynosi już blisko 100. Wożą mieszkańców w: Berlinie, Brunszwiku, Dreźnie, Düsseldorfie, Frankfurcie, Fürth, Hamburgu, Hanowerze, Lahr, Norymberdze i Oberhausen.

Solaris Bus & Coach S.A. to czołowy w Europie, polski producent pojazdów komunikacji miejskiej. Do tej pory firma dostarczyła do 32 państw na świecie blisko 17 000 pojazdów. Spółka zatrudnia ponad 2 300 osób w Polsce i blisko 300 pracowników w swoich zagranicznych oddziałach.

>>> Polecamy: Pesa ma nowy kontrakt zagraniczny. Czy umowa z czeskim przewoźnikiem pozwoli wyjść firmie na plus?