Idea Bank pracuje nad rozwiązaniem przyczyny podwójnego księgowania



Warszawa, 20.11.2019 (ISBnews) - Przyczyna błędu, w wyniku którego rozliczenia transakcji płatniczych zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów Idea Banku została zdiagnozowana; aktualnie bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, podała instytucja. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia, podkreślił bank.

19 listopada 2019 r. w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r., podał bank.

"Przyczyna błędu została zdiagnozowana, aktualnie bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia - zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń - zwrot środków zostanie dokonany automatycznie" - czytamy w komunikacie.

"Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych" - czytamy dalej.

Grupa Idea Bank specjalizuje się w usługach bankowych i finansowych dla mikro, małych i średnich firm. Akcje Idea Banku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2015 r. Aktywa razem banku wyniosły 20,47 mld zł na koniec 2018 r.

(ISBnews)