Agora: Zamknięcie kin na 2 tygodnie nie wpłynie istotnie na wyniki grupy w br.


Warszawa, 13.03.2020 (ISBnews) - Agora ocenia, że zamknięcie kin na dwa tygodnie nie będzie mieć istotnego wpływu na wyniki grupy w 2020 r., podała spółka. Jednocześnie wstrzymano się z oceną perspektyw na rynku reklamy w br.
"W ramach walki z epidemią polskie władze wydały rozporządzenie, na mocy którego od 12 do 25 marca 2020 r. zamknięto wszystkie instytucje oświaty i kultury, w tym kina. W opinii spółki zamknięcie kin sieci Helios na okres 2 tygodni nie będzie mieć istotnego wpływu na wyniki Grupy Agora w 2020 r." - czytamy w raporcie rocznym.
Trudno jest przewidzieć jak będzie kształtować się sytuacja po upływie tych dwóch tygodni, dlatego też nie można ocenić jej wpływu na kondycję branży kinowej w Polsce i wyniki Grupy Agora, zastrzeżono jednak.
W związku z sytuacją epidemiologiczną Agora wstrzymała się z oceną perspektyw na rynku reklamy.
"Spółka zdecydowała się nie podawać na tym etapie szacunku wzrostu wydatków na reklamę w Polsce w 2020 r. ze względu na rozprzestrzenianie się epidemii koronawirusa i trudność w oszacowaniu jego wpływu na wzrost gospodarczy i rynek reklamy w Polsce w bieżącym roku. Ewentualne szacunki zostaną przez spółkę podane w terminie późniejszym" - czytamy także w materiale.
11 marca 2020 r. Światowa Organizacja Zdrowia oceniła, że epidemię koronawirusa i wywoływanej przez niego choroby Covid-19 można charakteryzować jako pandemię.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM.
(ISBnews)