Warszawa, 03.10.2019 (ISBnews) - Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte przez VRG wyniosły około 78,5 mln zł w sierpniu i były wyższe o ok. 36,7% w skali roku, podała spółka. W ujęciu narastającym, w okresie styczeń-wrzesień 2019 roku przychody wyniosły ok. 735,2 mln zł i były wyższe o ok. 37,8% r/r.
"Spółka informuje jednocześnie, że przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte we wrześniu 2019 roku przez grupę kapitałową spółki w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:
a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom) - wyniosły około 48,2 mln zł (w tym Bytom 13,8 mln zł) i były wyższe od przychodów osiągniętych we wrześniu 2018 r. o ok. 45%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-wrzesień 2019 roku w tym segmencie wyniosła ok. 458,9 mln zł (w tym Bytom 138,3 mln zł) i była wyższa o około 53,6% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) - wyniosły około 27,6 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych we wrześniu 2018 roku o około 24,9%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-wrzesień 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 248,3 mln zł i była wyższa o około 20,9% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie.
Spółka podała, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta we wrześniu 2019 r. przez grupę kapitałową spółki wyniosła około 52,2% i była niższa od marży osiągniętej we wrześniu 2018 r. o ok. 0,1 pkt proc.
"W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-wrzesień 2019 roku wyniosła około 51,2% i była wyższa o 0,9 pkt proc. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku" - czytamy także.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy kapitałowej na koniec września 2019 roku wyniosła 53,8 tys. m2 (w tym Bytom 16,4 tys. m2).
VRG (do 30 listopada 2018 r.: Vistula Group) specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.
(ISBnews)