Warszawa, 12.09.2019 (ISBnews) - LPP rozpoczęło szybszą wyprzedaż w swoich sklepach w lipcu, aby już w sierpniu wprowadzić do sieci nowe kolekcje. Pod względem wartości sprzedaży sklepy zagraniczne wyprzedziły już Polskę, poinformował ISBnews wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.
"Mieliśmy dobrą sprzedaż w kwietniu i w czerwcu, ale słabsza pogoda w maju wpłynęła znacząco na wyniki II kw. W lipcu prowadziliśmy intensywne wyprzedaże, aby móc szybciej zatowarować sklepy nową kolekcją. Naszym celem było, aby od sierpnia sklepy miały już nową kolekcję i jesteśmy obecnie zadowoleni ze sprzedaży w ubiegłym miesiącu" - powiedział Lutkiewicz w rozmowie z ISBnews.
Dodał, że coraz mocniej rośnie sprzedaż poza Polską.
"W ubiegłym roku powierzchnia sklepów za granicą była wyższa niż w Polsce. A w tym roku, już w drugim kwartale zagranica wyprzedziła nasz kraj pod względem wartości sprzedaży. Obecnie bardzo dobrą sprzedaż notujemy w Rosji, na Ukrainie, dobrą w Rumunii. Widzimy również poprawę w Niemczech i w Wielkiej Brytanii" - powiedział Lutkiewicz.
Dodał, że - zgodnie z planem - w połowie października LPP otworzy sklepy wszystkich swoich 5 marek w Finlandii. Otwarcie kolejnego kraju planowane jest w przyszłym roku.
LPP nadal nie jest zainteresowane akwizycjami - zarówno w kraju, jak i poza Polską.
"Nadal nie jesteśmy zainteresowani przejęciami, choć sporo firm wciąż zgłasza się do nas z propozycją, czy ich kupimy" - powiedział Lutkiewicz.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Marek Knitter
(ISBnews)