Warszawa, 05.09.2019 (ISBnews) - Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę TXM wyniosła ok. 19 mln zł w sierpniu 2019 r., co oznacza spadek o 31% r/r, podała spółka. W ujęciu narastającym sprzedaż wyniosła ok. 166 mln zł, tj. o 25% mniej niż w roku poprzednim.
"Powyższe dane zawierają sprzedaż zagraniczną, czyli działalność zaniechaną. W sierpniu ubiegłego roku stanowiła ona 3,7 mln zł, podczas gdy w roku bieżącym nie było już w ogóle, gdyż działalność na rynku słowackim została zakończona z końcem maja, a w Rumunii - z końcem lipca br. Narastająco za osiem miesięcy br. była sprzedaż zagraniczna była niższa o 14 mln zł, czyli o 50% r/r" - czytamy w komunikacie.
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w sierpniu 2019 roku wyniosły ok. 0,5 mln zł, co oznacza wzrost o 30% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego wyniosła ok. 4 mln zł i była o 9% niższa w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, podano również.
Sieć TXM na koniec sierpnia składała się z 291 sklepów własnych o łącznej powierzchni 72,4 tys. m2, która była o 31% niższa niż na koniec sierpnia 2018.
Grupa TXM jest właścicielem sieci TXM textilmarket - drugiej największej na polskim rynku sieci odzieżowych sklepów dyskontowych. Jego większościowym akcjonariuszem jest Redan. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2016 r. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.
(ISBnews)