Warszawa, 24.05.2019 (ISBnews) - Tarczyński odnotował 7,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2019 r. wobec 5,61 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 11,61 mln zł wobec 10,15 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 200,24 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 180,91 mln zł rok wcześniej.

"W okresie 3 miesięcy 2019 roku przychody grupy Tarczyński wyniosły 200 236 tys. zł i były o 10,7% wyższe niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Istotny wpływ na wysokość osiągniętych przychodów w pierwszym kwartale 2019 roku miało systematyczne rozszerzanie sprzedaży eksportowej oraz współpracy z sieciami handlowymi, wdrożenie nowych asortymentów grupy Premium, a także kontynuacja w pierwszym kwartale 2019 roku kampanii reklamowej" - czytamy w raporcie.

W I kw. 2019 r. marża brutto na sprzedaży wyniosła 21,1% i była o 1,3 pkt proc. niższa niż w analogicznym okresie 2018 roku.

"Podstawowym czynnikiem spadku marży brutto był wyższy koszt zużycia materiałów i energii w przychodach (poza przychodami ze sprzedaży towarów i materiałów) w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego - w I kwartale 2019 roku udział ten kształtował się na poziomie 58,8%, podczas gdy w I kw. 2018 roku było to 58,2%" - czytamy także.

"Wynik EBITDA grupy w okresie 3 miesięcy 2019 roku wyniósł 19 084 tys. zł i był o 2 658 tys. zł wyższy niż w analogicznym okresie 2018 roku. Rentowność EBITDA wyniosła 9,5%" - czytamy także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2019 r. wyniósł 7,13 mln zł wobec 5,69 mln zł zysku rok wcześniej.

Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.

(ISBnews)