Warszawa, 01.04.2019 (ISBnews) - Amica chce w najbliższych miesiącach dokonać korekty strategii HIT 2023, która w obszarze parametrów finansowych może objąć "nieznaczną redefinicję" celu w zakresie rentowności, poinformowali członkowie zarządu. Aktualizacja ma zostać zaprezentowana jesienią.
"Czeka nas korekta strategii HIT 2023. Ona nie będzie zasadniczo inna, ale pewne akcenty będą inaczej rozłożone, np. obszar digitalizacji widzieliśmy inaczej, gdy kilka lat temu ją przygotowywaliśmy" - powiedział prezes Jacek Rutkowski podczas konferencji prasowej.
"Sami widzimy, że rentowność jest dużo niższa niż planowaliśmy w strategii. Więc być może ten cel na 2023 będzie trzeba zredefiniować nieznacznie. Po stronie przychodów nie spodziewam się korekt. Myślę, że jesienią pokażemy w nowej odsłonie tę strategię" - dodał wiceprezes i CFO Wojciech Kocikowski w rozmowie z dziennikarzami.
Strategia HIT 2023 pierwotnie zakładała osiągnięcie ok. 5 mld zł przychodów ze sprzedaży i wygenerowanie 9% marży EBITDA w 2023 r.
W 2018 r. spółka miała 2,93 mld zł skonsolidowanych przychodów i 7% marży EBITDA.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.
(ISBnews)