Cele VRG na 2019 r. to dalszy dwucyfrowy wzrost przychodów, wzrost marży o 1 pkt


Warszawa, 19.03.2019 (ISBnews) - VRG zakłada kontynuację dwucyfrowego wzrostu przychodów w 2019, wzrost marży brutto o 1 pkt proc. r/r, podała spółka.
"W roku 2019 VRG S.A. będzie kontynuować strategię wzrostu organicznego. Celami na rok 2019 są: kontynuacja dwucyfrowego wzrostu przychodów grupy kapitałowej, wzrost marży brutto o 1 pkt proc. r/r dzięki pierwszym synergiom marżowym oraz osiągnięcie wyższych dynamik wzrostu zysku niż sprzedaży" - czytamy w raporcie finansowym spółki.
Przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej w 2018 roku wyniosły 805,7 mln zł i były o 17% wyższe niż przed rokiem. W obydwu podstawowych segmentach działalności (odzieżowym i jubilerskim) grupa zanotowała wzrost sprzedaży, podano w raporcie.
"W 2018 roku marża brutto wyniosła 50,7% w stosunku do 51,3% w 2017 roku. Decydujący wpływ na obniżenie procentowego wskaźnika marży brutto miał wzrost sprzedaży internetowej cechującej się niższą marżą" - czytamy dalej w raporcie.
VRG (do 30 listopada 2018 r.: Vistula Group) specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.
(ISBnews)