Warszawa, 14.03.2019 (ISBnews) - Plantwear rozpoczął emisję 363 636 akcji serii C, podała spółka. Oferta publiczna prezentowana jest na platformie crowdinvesting CrowdConnect.pl. Emisja przeprowadzana jest w związku z zamiarem ubiegania się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect w 2019 roku. Cena emisyjna została ustalona na 6,6 zł za akcję. Zapisów można dokonywać do 10 maja br.

"Kwota emisji to 2 399 998 zł, tym samym oferta podlega przepisom ustawy o ofercie publicznej i obrocie instrumentami finansowymi dotyczącym ofert do 1 mln euro. Nad całością czuwa Dom Maklerski INC S.A. (posiadający zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywanie działalności maklerskiej), będący właścicielem CrowdConnect.pl i jednocześnie oferującym akcje w ramach prezentowanych na platformie ofert publicznych" - czytamy w komunikacie.

Plantwear działa głównie w kanale e-commerce. W 2018 r. sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego wygenerowała 95% jej przychodu.

"W sieci gromadzimy też fanów marki. Media społecznościowe są głównym kanałem kontaktu z klientami - profil na Facebooku śledzi ponad 0,5 miliona osób zainteresowanych ofertą. Tym samym naturalną decyzją była dla nas współpraca z CrowdConnect.pl, pozwalająca na digitalizację procesu IPO. Cieszymy się, że potencjalni akcjonariusze mają łatwy i transparentny dostęp do informacji, wszystko znajdą online i także tą drogą mogą dokonać zapisu na naszej stronie internetowej. Bardzo nam zależało na takim ułatwieniu dla inwestorów" - powiedział prezes Plantwear Wiktor Pyrzyk, cytowany w komunikacie.

Plantwear jest pierwszą spółką, której emisja prezentowana jest na CrowdConnect.pl, podano również.

"Wszystkie spółki, które prezentujemy na CrowdConnect.pl, zamierzają zadebiutować na rynku giełdowym w perspektywie najbliższych dwunastu miesięcy. Tak też jest w przypadku Plantwear. Przygotowania do tego wydarzenia spółka rozpoczęła niemal rok temu, kiedy podpisała z INC S.A. umowę na autoryzowane doradztwo przy wprowadzeniu na rynek NewConnect. Kolejnym istotnym krokiem była zmiana formy prawnej - od początku lutego br. Plantwear jest spółką akcyjną" - dodał wiceprezes DM INC Sebastian Huczek.

Środki pozyskane w ramach emisji zostaną przeznaczone na dalszy rozwój Plantwear, zarówno pod kątem oferty, jak i wejścia na nowe rynki, wskazano.

"Planujemy ekspansję na cztery największe rynki Europy - Niemcy, Francja, Włochy oraz Wielka Brytania. W związku z tym niezbędne są nakłady na reklamę online, współpracę z mediami oraz influencerami, jak również udział w zagranicznych targach branżowych, którego celem będzie nawiązanie kontaktów z dystrybutorami oraz przedstawicielami handlowymi. Naszym celem jest też ulepszenie i poszerzenie istniejącej linii produktów. Chcemy tworzyć nowe modele oraz wprowadzać krótkie serie (od 100 do 1000 sztuk). Taki zabieg zgodny jest z trendami na rynku, klienci bowiem poszukują nowości i rzeczy unikatowych. Chcąc trafić do nowej grupy klientów, planujemy także stworzyć kilka linii ekskluzywnych zegarków oraz nową kolekcję okularów" - podsumował Pyrzyk.

Istotnym elementem dalszego wzrostu spółki jest debiutująca pod koniec 2018 roku marka Plantwear Home, oferująca drewniane wyroby do wyposażenia i dekoracji wnętrz. Jej rozwój wymaga stworzenia biura projektowego, wykonania projektów i prototypów, przygotowania materiałów wsparcia sprzedaży oraz uruchomienia działań promocyjnych. Również na ten cel zostaną przeznaczone środki pozyskane w ramach emisji. Część wpływów z emisji zasili kapitał obrotowy, pozwalając przede wszystkim zwiększyć zakup surowca niezbędnego do zwiększenia produkcji, także w zakresie nowych linii produktowych, podano.

W I połowie kwietnia ub.r. Plantwear informował, że po przekształceniu w spółkę akcyjną planuje debiut na rynku alternatywnym NewConnect w I kw. 2019 r.

Plantwear jest producentem akcesoriów lifestylowych z drewna. W 2018 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 4,7 mln zł, a zysk netto 510 tys. zł. Prognozy na 2019 to odpowiednio 6,55 mln zł i 750 tys. zł.

(ISBnews)