SentiOne chce kontynuować dynamiczne tempo wzrostu w skali międzynarodowej i w tym celu rozważa m.in. wejście na warszawską giełdę, poinformował ISBnews COO spółki Bartosz Baziński. Debiut mógłby się odbyć w II połowie 2018 r.




"Nasza platforma do zarządzania relacjami z klientami w social media i analityki biznesowej jest efektem pracy dyplomowej założycieli spółki. Od tej pory rozwinęliśmy biznes w Polsce, jak również na rynkach międzynarodowych. Przychody SentiOne dynamicznie rosną - w 3 lata zwiększyliśmy je o 415%, co dało nam ostatnio nagrodę Deloitte Technology Fast 50. Intensywnie inwestujemy w dalszy rozwój. Pozyskanie środków z oferty na giełdzie wzmocniłoby nasz potencjał skalowania biznesu w skali globalnej" - powiedział ISBnews Baziński.

Według jego słów, potencjalne IPO mogłoby się odbyć w drugiej połowie przyszłego roku. Tymczasem na początku przyszłego roku SentiOne ma zmienić się w spółkę akcyjną.

"Wcześniej pozyskaliśmy inwestorów finansowych Trigon TFI i akcelerator AINOT z finansowaniem na łącznie ok. 16 mln zł, co pozwoliło na rozwój działalności w Polsce i wyjście za granicę. Ostatnio otworzyliśmy oddział w Monachium, gdzie już realizujemy sprzedaż. Rozwijamy kolejne wersje językowe naszej platformy" - wskazał Baziński.

Dodał, że kolejne oddziały spółka chce otworzyć we Włoszech, Francji, Hiszpanii, czy Skandynawii. Celem jest pozyskiwanie dużych firm na tych rynkach. Baziński podkreślił ponadto, że strategia obejmuje dalsze inwestycje w online marketing. Spółka ma również finansowanie z NCBiR na kwotę 8,5 mln zł na rozwój swojego produktu.

Jak wskazał, wśród klientów spółki są m.in. PKO BP i mBank w Polsce, Pro7 Sat, czy Reckitt Benckiser w Niemczech. Ponadto z narzędzi SentiOne do monitoringu swoich produktów korzystają P&G, czy Huawei. Spółka ma również klienta w Wenezueli i pracuje nad wejściem na rynki azjatyckie, szczególnie Filipiny i Wietnam, gdzie internauci są bardzo aktywni w mediach społecznościowych.

SentiOne obecnie zatrudnia ponad 80 osób (głównie programistów, analityków, sprzedawców). Ekipa wzrosła o połowę w ciągu roku. Firma rozwija globalną platformę do zarządzania relacjami z klientami w social media i analityki biznesowej.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)