Unified Factory chce pozyskiwać klientów 'premium', zwiększać globalną skalę



Warszawa, 21.08.2017 (ISBnews) - Unified Factory (UF) uważa, że nowa emisja i inwestycja w modyfikację strategii, pozwoli wzmocnić obecność na dotychczasowych rynkach, pozyskać kolejnych klientów, w tym z segmentu "premium", zwiększyć sprzedaż i poprawiać uzyskiwane marże, poinformował ISBnews prezes Maciej Okniński. W planach ma też wejście na kolejne rynki.

"Jestem przekonany, że inwestycja w modyfikację strategii spółki pozwoli nam wzmocnić obecność Unified Factory na obecnych rynkach, pozyskać kolejnych klientów, zwiększyć sprzedaż i poprawiać uzyskiwane marże. W planach mamy też wejście na kolejne rynki" - powiedział ISBnews Okniński.

Pytany o okoliczności decyzji o nowej emisji pół roku po wcześniejszym podniesieniu kapitału, zaznaczył, że przez ostatnie sześć miesięcy spółka prowadziła intensywne działania na rynkach zagranicznych. Dzięki czemu poznała lokalne uwarunkowania i oczekiwania partnerów związane z potrzebą jeszcze większego dostosowania rozwiązań UF do miejscowych potrzeb oraz koniecznością wsparcia lokalnej sprzedaży brandem Unified Factory.

"W obszarze technologicznym mamy prawo odczuwać dużą satysfakcję, gdyż nasze rozwiązania są doskonałym punktem wyjścia do ekspansji na kolejnych rynkach, co jednak wymaga dalszych inwestycji. Trzecim elementem mającym wpływ na decyzję o emisji jest konieczność wzbogacenia narzędzi sprzedaży, aby móc realnie myśleć o pozyskiwaniu klientów premium na całym świecie" - stwierdził Okniński.

Spółka planuje tworzenie lokalnych podmiotów reprezentujących Unified Factory na rynkach docelowych. Kolejnym dużym wyzwaniem stojącym jest udostępnienie pełnej wersji BOX/PRO Platformy Customer Service Automation w wersji SaaS co przełoży się na wzrost ilości klientów w modelu abonamentowym. W zakresie sztucznej inteligencji UF celuje w rozszerzenie portfolio obsługiwanych języków m.in. o języki azjatyckie przy zastosowaniu autorskiego algorytmu pamięci asocjacyjnej do analizy języka naturalnego.

UF opublikował prognozy na 2017. Według nich, przychody mają wynieść 37 mln zł, EBITDA blisko 15 mln zł co daje 83% wzrostu r/r, a zysk netto 8,2 mln zł, co oznacza równie wzrost o 75% r/r.

"Prognoza opiera się o założenia uwzględniające przewidywaną sprzedaż oraz ilość planowanych wdrożeń, a także rosnący udział sprzedaży na rynkach zagranicznych. W okresie całego roku chcemy zrealizować 300 wdrożeń platformy Customer Service Automation utrzymując poziom rentowności operacyjnej osiągnięty po pierwszym półroczu" - wskazał Okniński.

W 2018 r. spółka zakłada osiągnięcie ponad 22 mln EBITDA oraz 12 mln zł zysku netto.

"Plany na kolejny rok przewidują realizację co najmniej 430 wdrożeń platformy Customer Service Automation przy założeniu systematycznego wzrostu ich jednostkowej wartości. Wzrost wyników będzie efektem modyfikacji strategii sprzedażowej skierowaną na model prowadzenia jej głównie pod własnym brandem oraz pozostałych planowanych inwestycji" - dodał prezes.

Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. Od marca 2016 akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

(ISBnews)