Portugalczycy, choć mają w portfelach mniej pieniędzy niż w latach poprzednich nie potrafią obyć się bez aut z najwyższej półki. Auta Porsche kupiło do października 250 klientów, zaś nowe Jaguary trafiły do 100 właścicieli. Stosunkowo wysoką sprzedaż utrzymuje w 2012 r. na portugalskim rynku także Lexus oraz Ferrari. Pierwszy znalazł dotychczas na swoje pojazdy 74 nabywców, zaś drugi - 10.

"Wśród najdroższych marek samochodowych są jednak i takie, którym nie udało się na razie znaleźć żadnego nabywcy. W tym roku w Portugalii nie miał szczęścia Maserati oraz Maybach. Lepsze rezultaty notuje Bentley i Aston Martin, którym udało się sprzedać po trzy nowe auta" - poinformował Helder Pedro, sekretarz generalny Portugalskiego Stowarzyszenia Samochodowego (ACAP).

O tym, że Portugalczycy nie szczędzą środków na luksusowe auta świadczy klasyfikacja siedmiu najlepiej sprzedających się w tym roku w Portugalii pojazdów. Znalazły się na niej BMW, Audi oraz Mercedes.

Reklama

"W porównaniu z 2011 r. zapotrzebowanie na luksusowe marki niemieckich samochodów w Portugalii utrzymuje się nadal na wysokim poziomie. BMW sprzedało dotychczas w 2012 r. na terenie tego iberyjskiego kraju blisko 5,5 tys. pojazdów, zaś Audi około 5,2 tys. modeli aut. Obie marki zostały wyprzedzone jedynie przez Renault, Volkswagena oraz Peugeota" - powiedział Helder Pedro.

Portugalscy kierowcy nadal nie stronią też od samochodów Mercedesa. Od stycznia do października br. sprzedano w Portugalii ponad 4,6 tys. pojazdów tej marki, która uplasowała się na siódmym miejscu listy najczęściej kupowanych aut.

"Utrzymywanie się wysokiego popytu na uznawane za luksusowe marki samochodowe BMW, Audi i Mercedesa świadczy o dużych wymaganiach ze strony portugalskich klientów. Pomimo kryzysu te trzy marki mają dziś łącznie prawie 20 proc. portugalskiego rynku" - odnotował przedstawiciel ACAP.