Akcjonariusze VRG zdecydują 29 VI o niewypłacaniu dywidendy za 2019 r.


Warszawa, 29.05.2020 (ISBnews) - Akcjonariusze VRG zdecydują w trakcie walnego zgromadzenia spółki, zwołanego na 29 czerwca, o przeznaczeniu całości zysku netto za 2019 rok w kwocie 31,05 mln zł na kapitał zapasowy, wynika z projektów uchwał.
"Zwyczajne walne zgromadzenie [...] postanawia, że zysk netto wykazany w sprawozdaniu finansowym spółki za rok obrotowy 2019
w wysokości 31 055 021,73 zł zostanie w całości przeznaczony na zasilenie kapitału zapasowego spółki" - czytamy w projekcie uchwały.
Podjęte w ramach walki z epidemią restrykcyjne decyzje o ograniczeniach w wielu obszarach życia spowodowały, że spółka czasowo straciła
możliwość sprzedaży swoich kolekcji odzieżowych w tradycyjnych kanałach dystrybucji. W zaistniałych okolicznościach zarząd podjął szereg działań mających na celu zabezpieczenie ciągłości działania spółki. Koncentrują się one obecnie na dokładnym planowaniu płynności, obronie bieżących zasobów gotówki, opracowaniu i wdrożeniu różnych scenariuszy ograniczenia kosztów i intensyfikacji sprzedaży w sklepach
internetowych marek Vistula, Bytom, Wólczanka. Dokonano optymalizacji wolumenu zamówień na drugą połowę bieżącego roku oraz w szczególności podjęto działania związane z lepszym wykorzystaniem kapitału obrotowego, renegocjacją czynszów najmu powierzchni handlowych, ograniczeniem kosztów wynagrodzeń, marketingu oraz wydatków inwestycyjnych. Uzyskano dodatkowe finansowania z banków, które kredytują działalność spółki, podano w uzasadnieniu.
"W ocenie zarządu spółki przeznaczenie zysku netto za rok obrotowy 2019 w całości na zasilenie kapitału zapasowego spółki, stanowi jeden z głównych warunków skuteczności powyższych działań w zakresie zapewnienia ciągłości działania spółki i ograniczenia ryzyka płynnościowego w roku bieżącym, służy zwiększeniu kapitału obrotowego oraz ułatwi zmniejszenie zobowiązań ciążących na spółce z tytułu zadłużenia
długoterminowego" - podsumowano.
VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.
(ISBnews)