Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Chwilówkowy boom trwa. Oto najnowszy raport o sektorze firm pożyczkowych w Polsce

18 czerwca 2015, 09:01
Rok 2014 był kolejnym okresem wyraźnego przyrostu salda wartości portfela pożyczek, przekraczając kwotę 4 mld PLN. W ciągu sześciu ostatnich lat, tj. od 2008 roku, wartość portfela zwiększyła się ponad 2,6-krotnie, o 2,5 mld PLN. Zarówno w roku 2014, jak i 2013, przyrosty salda liczone rok do roku wynosiły około 800 mln PLN, a zatem były około 2-krotnie wyższe od przyrostów w 2011 i 2012 roku i 6-krotnie wyższe w stosunku do przyrostu salda z roku 2010. Większa dynamika salda wartości portfela pożyczek na koniec 2014 roku niż przyrostu wartości udzielonych pożyczek w okresie tego samego roku świadczyć może o wydłużaniu się przeciętnego okresu udzielania pożyczek.
Rok 2014 był kolejnym okresem wyraźnego przyrostu salda wartości portfela pożyczek, przekraczając kwotę 4 mld PLN. W ciągu sześciu ostatnich lat, tj. od 2008 roku, wartość portfela zwiększyła się ponad 2,6-krotnie, o 2,5 mld PLN. Zarówno w roku 2014, jak i 2013, przyrosty salda liczone rok do roku wynosiły około 800 mln PLN, a zatem były około 2-krotnie wyższe od przyrostów w 2011 i 2012 roku i 6-krotnie wyższe w stosunku do przyrostu salda z roku 2010. Większa dynamika salda wartości portfela pożyczek na koniec 2014 roku niż przyrostu wartości udzielonych pożyczek w okresie tego samego roku świadczyć może o wydłużaniu się przeciętnego okresu udzielania pożyczek. / Media
- Przez długi czas sektor pożyczkowy stawiany był pod pręgierzem „lichwy”, co powodowało, że dobre wyniki sprzedaży interpretowano jako potwierdzenie tezy o coraz większym wpędzaniu w pętlę zadłużenia – napisał w raporcie dr Mirosław A. Bieszki, doradca ekonomiczny KPF. Czy tak jest nadal? Zobacz jak zmieniał się w ostatnich latach rynek firm pożyczkowych w Polsce.

Powiązane

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej