Warszawa, 25.03.2019 (ISBnews) - The Dust zawarł z pisarzem Jackiem Piekarą umowę nabycia autorskich praw majątkowych (bezterminowo i bez prawa odwołania) do serii książek o inkwizytorze Mordimerze Madderdinie, składających się na tzw. Cykl Inkwizytorski, podała spółka. Nabyte prawa upoważniają spółkę do pełnego wykorzystania motywów opisanych w powieściach w celu produkcji, dystrybucji i sprzedaży bazujących na nich gier.
"Umowa dotyczy jednej gry na urządzenia stacjonarne (pierwszej z ewentualnej serii) i jednej gry na urządzenia mobilne (pierwszej z ewentualnej serii), wraz z aktualizacjami. Intencją twórcy i spółki jest przy tym zawarcie w przyszłości umów umożliwiających stworzenie przez The Dust kolejnych gier z serii" - czytamy w komunikacie.
Gry mają zostać osadzone w mrocznym i realistycznie brutalnym świecie opartym na powieściach i być przeznaczone przede wszystkim dla odbiorcy dorosłego, niestroniącego od trudnych wyborów moralnych. Twórca będzie zobowiązany do udzielania spółce konsultacji w zakresie fabuły, jednak The Dust będzie miał swobodę w realizacji gier, wyjaśniono.
Przedmiotowa umowa dotyczy dodatkowo udzielenia spółce przez twórcę licencji uprawniającej The Dust do wykorzystania autorskich praw majątkowych w zakresie produkcji, dystrybucji i sprzedaży gry planszowej bazującej na powieściach, z zastrzeżeniem, że licencja taka do końca 2024 r. przysługuje innej osobie. W związku z tym The Dust licencja została udzielona na wypadek chęci stworzenia przez The Dust gry planszowej po tym okresie, a jeśli wcześniej, to w ramach porozumienia z ww. licencjobiorcą. Spółka informuje przy tym, że aktualnie gra planszowa ma dla niego znaczenie drugorzędne w stosunku do gier elektronicznych, dlatego na najbliższą przyszłość nie planuje działań ukierunkowanych na jej produkcję, podano także.
"Z tytułu przedmiotowej umowy twórcy przysługuje wynagrodzenie rynkowe określone w sposób zapewniający interes i bezpieczeństwo emitenta" - podsumowano.
The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne w dwóch modelach: gry reklamowe na zlecenie (tzw. advergaming) oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free-to-play). Spółka jest notowana na rynku NewConnect od kwietnia 2018 r.
(ISBnews)