Sfinks Polska ma list intenc. ws. przejęcia marek Meta Seta Galareta, Meta Disco


Warszawa, 27.03.2019 (ISBnews) - SPV.REST1 Sp. z o.o. oraz Shanghai Express Sp. z o.o.- spółki zależne Sfinks Polska - zawarły list intencyjny z Cafe Contact oraz Inwento 2 Sp. z o.o. odnoszący się do propozycji aktualizacji koncepcji rozwoju marek Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim, podała spółka. Na podstawie tych uzgodnień Shanghai może przejąć aktywa związane z markami Meta Seta Galareta i Meta Disco za 500 tys. zł.
"Na podstawie listu intencyjnego: SPV wyraziła wolę rozwiązania zawartych przez nią dotychczas umów o współpracy i umów licencyjnych dotyczących powyższych marek, a Shanghai oraz Cafe Contact uzgodniły w nim wstępne warunki transakcji dotyczącej marek Meta Seta Galareta i Meta Disco (konceptów) obejmującej: przeniesienie przez Cafe Contact na Shanghai praw własności intelektualnej związanych z konceptami, zbycie przez Cafe Contact na rzecz Shanghai środków trwałych i wyposażenia z trzech lokalizacji w których prowadzone są obecnie koncepty oraz przeniesienie na Shanghai praw do umów najmu tych lokali, za cenę 500 tys. zł („Transakcja")"- czytamy w komunikacie.
Strony zadeklarowały zawarcie transakcji w terminie do 30 czerwca 2019 r.
"W związku z zawarciem listu intencyjnego Shanghai zwrócił się w dniu dzisiejszym do emitenta, jako jego jedynego udziałowca, z wnioskiem o wyrażenie zgody na zawarcie przez Shanghai transakcji na powyższych warunkach oraz poinformował o zamiarze nawiązania współpracy z członkiem zarządu Cafe Contact w celu rozwoju sieci Meta Seta Galareta i Meta Disco. Emitent informuje jednocześnie, że wniosek ten został przez niego rozpatrzony pozytywnie" - czytamy dalej.
W styczniu 2017 r. należąca w 100% do Sfinks Polska spółka zależna SPV.REST1 podpisała umowę o współpracy z Cafe Contact, Inwento i Inwento 2, do których należą marki Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim. Porozumienie określało warunki, na jakich grupa Sfinks miała być uprawniona nabyć te sieci, w tym przejąć marki i prawa do konceptów oraz obecnie funkcjonujące lokalizacje i umowy franczyzy, podała spółka. Wartość transakcji szacowano na od 5 mln zł do 8 mln zł. Jednocześnie na bazie zawartej umowy licencyjnej grupa Sfinks mogła w ciągu 4 lat prowadzić działalność w ramach brandów Meta Seta Galareta, Meta Disco i Funky Jim ukierunkowaną na dalszy ich rozwój.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
(ISBnews)