Warszawa, 08.04.2019 (ISBnews) - BoomBit ustalił maksymalną cenę akcji w rozpoczętej dziś ofercie publicznej na 35,50 zł, podała spółka.
"Zapisy dla inwestorów indywidualnych będą prowadzone w dniach 9-16 kwietnia. Ustalenie ceny maksymalnej dla jednej akcji na poziomie 35,50 zł oznacza, że wartość oferty może wynieść 100,1 mln zł, co implikuje wycenę całej spółki na poziomie 476,4 mln zł" – czytamy w komunikacie.
"Jesteśmy podekscytowani faktem, iż oferta BoomBit może okazać się największym IPO (Initial Public Offering)) spółki growej w historii polskiego rynku kapitałowego. Chcemy kontynuować budowę wartości grupy na warszawskiej giełdzie i liczymy, że inwestorzy obdarzą nas zaufaniem. Rynek gier mobilnych to zdecydowanie najszybciej rosnący segment rynku gier, a my, jako globalny deweloper i wydawca, mamy wszelkie kompetencje, by skutecznie wykorzystać ten trend" - powiedział wiceprezes BoomBit Hannibal Soares, cytowany w komunikacie.
W ramach IPO zaoferowanych zostanie nie więcej niż 2 820 000 akcji, tj. 21,01% podwyższonego kapitału zakładowego spółki, uprawniających do wykonywania do 14,52% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu. Na maksymalną zaoferowaną liczbę akcji składa się 1 300 000 akcji nowej emisji oraz 1 520 000 akcji sprzedawanych, podano także.
Oferującym jest Vestor Dom Maklerski, współprowadzącym księgę popytu jest Trigon Dom Maklerski, a w skład konsorcjum detalicznego wchodzą: BM Alior Banku, DM mBanku, DM BOŚ oraz DM BDM.
BoomBit tworzy gry mobilne na platformy iOS oraz Android, a także na platformę Nintendo Switch. Siedziba spółki mieści się w Gdańsku, natomiast poszczególne zespoły są rozsiane po całym świecie, m.in. w Londynie, Las Vegas, czy Pekinie.
Od 2010 roku Grupa wydała ponad kilkaset gier, które zostały ściągnięte łącznie ponad 550 mln razy. Do najpopularniejszych tytułów należą Dancing Line, Build a Bridge!, Tanks A Lot!, Darts Club, Car Driving School Simulator oraz gry z serii Tiny Gladiators. Na sukces Grupy pracuje obecnie ponad 250 pracowników z całego świata.
"Z emisji nowych akcji chcemy pozyskać z rynku ok. 46 mln zł. Większość z zebranych środków przeznaczymy na tzw. user acquisition, czyli pozyskiwanie użytkowników. W planach mamy także wydatki na prace rozwojowe nowych gier oraz narzędzi analitycznych"- dodał prezes Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.
W ostatnich latach spółka dynamicznie rosła, zwiększając swoje wyniki operacyjne oraz przychody. W 2017 roku osiągnęła przychody na poziomie 20,5 mln zł oraz zysk netto w wys. 8,5 mln zł. Nieco wyższy poziom przychodów i niemal ten sam wynik netto grupa zanotowała w I półroczu 2018 r. Program motywacyjny dla kluczowych pracowników zakłada skokowy wzrost wyników w kolejnych latach. Zgodnie z jego zapisami Grupa BoomBit ma osiągnąć 28 mln zł zysku netto w 2019 r., 43 mln zł w 2020 r. i 50 mln zł w 2021 r.
BoomBit to polski deweloper i wydawca gier na platformy mobilne.
(ISBnews)