Warszawa, 10.04.2019 (ISBnews) - Idea Bank wprowadził usługę Chmura Faktur Tax Care, dołączoną do systemu bankowości internetowej Idea Cloud, która ułatwia i porządkuje wymianę dokumentów finansowych, podał bank.
"Chmura Faktur pozwala na wystawianie nielimitowanej liczby dokumentów sprzedażowych, elektroniczną wymianę faktur pomiędzy firmami, przechowywanie w chmurze faktur przychodowych i kosztowych, generowanie JPK_VAT oraz JPK_FA. Dzięki integracji z systemem bankowym Idea Cloud, klient zyskuje możliwość wykonania przelewu bezpośrednio z poziomu faktury kosztowej i generowania automatycznych rozrachunków, czyli oznaczania statusów płatności faktur przychodowych i sprzedażowych na podstawie historii operacji (przelewów przychodzących). W systemie dostępny jest także podgląd cash flow, dzięki któremu można na bieżąco analizować przepływ płatności" - czytamy w komunikacie.
Z poziomu Idea Cloud klienci mogli już wcześniej korzystać z systemu księgowego Tax Care obejmującego profesjonalne usługi księgowe za miesięczny abonament. Obecnie, dzięki synchronizacji Idea Cloud z bezpłatną Chmurą Faktur, po zalogowaniu do jednego systemu bankowości online, klienci zyskują dostęp konta bankowego, darmowej wystawiarki faktur i podglądu dokumentów księgowych. Integracja bankowości z systemem księgowym pozwala na zarządzanie finansami i rozliczeniami firmy za pomocą jednego logowania, podano także.
"Wprowadzenie Chmury Faktur do systemu bankowości Idea Cloud to odpowiedź banku na potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw, które oczekują rozwiązań ułatwiających prowadzenie biznesu. W jednym miejscu przedsiębiorca ma teraz konto firmowe, szybkie fakturowanie z Chmurą Faktur i możliwość skorzystania z profesjonalnej księgowości. Dzięki temu może prowadzić swój biznes sprawniej i bardziej efektywnie. Oferując tę dodatkową funkcjonalność, bank wpisuje się także w trendy zmierzające do ograniczenia obrotu dokumentami papierowymi" - powiedział członek zarządu Idea Bank Tomasz Górski, cytowany w komunikacie.
Platforma Chmura Faktur dodatkowo tworzy mechanizm, w którym dokumenty przekazywane są kontrahentom w formie linków chronionych hasłem a nie załączników. Jest również zintegrowana z systemami administracji publicznej (REGON, rejestr VAT), co sprowadza sam proces wystawiania faktur do kilku kliknięć, w znaczący sposób zwiększając przy tym bezpieczeństwo prowadzenia działalności gospodarczej.
Według badań przeprowadzonych przez Grupę Idea Bank w ub. roku, aż 72% przedsiębiorców archiwizowało faktury w wersji papierowej w biurze księgowym, a dodatkowo 26% deklarowało, że w ten sposób dokumenty są przechowywane w siedzibie firmy. Tymczasem ok. 30% faktur wystawianych była online, a co czwarta była przekazywana kontrahentowi drogą elektroniczną.
Grupa Idea Bank specjalizuje się w usługach bankowych i finansowych dla małych firm. Akcje Idea Banku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2015 r.
(ISBnews)