Warszawa, 11.04.2019 (ISBnews) - LPP planuje łączny capex w tym roku na poziomie 860 mln zł, w tym na sklepy w Polsce i za granicą - 670 mln zł, podała spółka. LPP przedstawiło 4-letni plan inwestycyjny, który zakłada łącznie 3 160 mln zł nakładów do 2022 r., w tym 2 240 mln zł na sklepy w Polsce i za granicą.
W 4-letnim planie przewidziano łączny capex na biura w wysokości 290 mln zł w latach 2019-2022, na logistykę (rozbudowa CL Pruszcz Gdański i nowe CL Brześć Kujawski) - 430 mln zł oraz na "IT & other" - 200 mln zł, podano w raporcie rocznym.
Capex ogółem w kolejnych latach zaplanowano na poziomie: 860 mln zł w 2019 r. (w tym 670 mln zł na sklepy), 980 mln zł w 2020 r. (sklepy: 620 mln zł), 820 mln zł w 2021 r. (sklepy: 500) i 500 mln zł w 2022 r. (sklepy: 450 mln zł), podano także.
W 2018 r. nakłady inwestycyjne grupy wyniosły 798 mln zł.
"Mamy ambicję kontynuować naszą politykę ekspansji i rozwoju sieci handlowej, której powierzchnia tylko w ubiegłym roku wzrosła o kolejne 9% - do prawie 1,1 mln m2 należącej do 1 765 sklepów" - napisał prezes Marek Piechocki w liście do akcjonariuszy.
"W roku 2019 zamierzamy kontynuować naszą ekspansję zagraniczną i z dumą zaprezentować polską kreatywność w Bośni i Hercegowinie oraz w Finlandii. To oznaczać będzie, że kolekcje marek LPP dostępne już będą na 25 rynkach Europy, Azji i Afryki" - wskazał prezes, podtrzymując wcześniejsze zapowiedzi.
W minionym roku marki LPP zadebiutowały na trzech rynkach: w Izraelu, Słowenii oraz Kazachstanie.
"Pomimo, że rynek izraelski w branży retail nie należy do łatwych, ze względu na jego duże nasycenie oraz ograniczony dostęp do powierzchni handlowych, decyzja o debiucie na tym rynku okazała się trafna. Dlatego postanowiliśmy jeszcze w grudniu 2018 roku uruchomić kolejny salon Reserved również z kolekcją damską. Na tym jednak nasze zamierzenia się nie kończą i już dzisiaj mogę potwierdzić plan otwarcia w 2019 roku 5 nowych salonów Reserved m.in. w Jerozolimie, ale także kolejnego w Tel Awiwie" - zapowiedział Piechocki.
"W 2019 roku planujemy uruchomienie tzw. paneuropejskiego sklepu internetowego działającego w całej Unii Europejskiej. Tym samym na koniec 2019 roku będziemy obecni online w 35 krajach. Do 2021 roku chcemy zwiększyć udział sprzedaży internetowej do 20%" - czytamy także w raporcie rocznym.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
(ISBnews)