Strata operacyjna wyniosła 132,04 mln zł wobec 21 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 214,63 mln zł w 2018 r. wobec 277,57 mln zł rok wcześniej.

"Przychody ze sprzedaży krajowej zrealizowane w 2018 r. były niższe w stosunku do roku poprzedniego. Spadek przychodów ze sprzedaży krajowej wynikał w głównej mierze z braku realizacji dopłat unijnych, które mają znaczący wpływ na decyzje dotyczące zakupów inwestycyjnych w rolnictwie oraz pogarszającej się koniunktury na rynku maszyn rolniczych w Polsce" - czytamy w raporcie.

W 2018 r. sprzedaż eksportowa również obniżyła się r/r, co wynikało z wyhamowania przychodów z działalności kontraktowej związanej z opóźnieniami realizacji kontraktu w Etiopii.

Reklama

"Strategia Ursus S.A. zakłada stałe poszukiwanie nowych partnerów handlowych działających głównie na rynku europejskim przy jednoczesnym umacnianiu współpracy z obecnymi partnerami handlowymi. Istotnym partnerem są firmy działające na rynkach Unii Europejskiej oraz w takich krajach jak Czechy, Szwecja, Niemcy, Norwegia, Holandia, Węgry, Chorwacja, Irlandia, Rumunia, Litwa, Słowenia, Łotwa oraz poza unijnymi na rynkach Serbia, Ukraina oraz Rosja" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2018 r. wyniosła 104,28 mln zł wobec 4,27 mln zł straty rok wcześniej.

Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. Jest notowany na GPW od 2008 r.

>>> Czytaj też: Ursus zamierza dokończyć projekt w Tanzanii i rozwijać działalność w Afryce