Warszawa, 27.09.2019 (ISBnews) - Tarczyński odnotował 8,56 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2019 r. wobec 2,79 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 15,92 mln zł wobec 6,52 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 30,31 mln zł wobec 21,06 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 422,09 mln zł w I poł. 2019 r. wobec 355,64 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2019 r. wyniósł 8,88 mln zł wobec 1,95 mln zł straty rok wcześniej.

Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,76 mld zł w 2018 r.

(ISBnews)