Wszystkie cztery odnotowały liczby lepsze od rynkowych oczekiwań. Facebook wygenerował w tym okresie 18,7 mld dol. przychodów. I chociaż to wynik lepszy od oczekiwań (konsensus rynkowy wyniósł 17,4 mld dol.) to i tak jest najsłabszy od debiutu spółki na giełdzie w 2012 roku.

Na znacznie wyższym poziomie operuje Amazon, który wygenerował w drugim kwartale 88,91 mld dol. (wobec 81,6 mld dol. konsensusu). Duży wpływ miał na to boom na usługi w chmurze. Sprzedaż generowana przez Amazon Web Services (AWS), obejmująca przechowywanie danych w chmurze, wzrosła prawie o 29 proc.

Historycznie mocny kwartał ma za sobą Apple, które miało w analizowanym okresie 59,7 mld dol. przychodów (konsensus – 52,25 mld). Spółka zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży usług na poziomie 14,85 proc.

Wreszcie Alphabet, czyli właściciel Google’a. Przychody spółki wyniosły w drugim kwartale 38,3 mld dol. (konsensus - 37,37 mld).

Reklama