"W pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 grupa kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe:

1. przychody ze sprzedaży: 53,4 mln zł, wobec 32,4 mln zł w analogicznym okresie roku 2020 (wzrost o 65%)

Reklama

2. skorygowany wynik EBITDA: 22,8 mln zł, wobec 16,4 mln zł w analogicznym okresie roku 2020 (wzrost o 39%)

3. wynik EBITDA: 18,7 mln zł, wobec 14,7 mln zł w analogicznym okresie roku 2020 (wzrost o 28%)

4. zysk brutto: 25 mln zł, wobec 10,8 mln zł w analogicznym okresie roku 2020 (wzrost o 132%)" - czytamy w komunikacie.

Spółka zwraca uwagę, iż na wysokość zysku brutto miało wpływ zdarzenie jednorazowe uwzględnione w wynikach za II kw. 2021 roku, tj. finalne rozliczenie inwestycji w rosyjską spółkę InSales RUS O.O.O. w wysokości 10,2 mln zł. Zysk brutto grupy kapitałowej z wyłączeniem zdarzenia jednorazowego wyniósłby w pierwszych 9 miesiącach 2021 r. 14,9 mln zł wobec 10,8 mln zł w analogicznym okresie roku 2020 (wzrost o 38%).

Wartość sprzedanych towarów i usług (GMV) na platformach grupy kapitałowej Shoper wyniosła w pierwszych dziewięciu miesiącach roku 2021 4,2 mld zł (wzrost o 50%) natomiast w III kw. 2021 r. - 1,6 mld zł (wzrost o 59%). GMV na platformach grupy dla ostatnich 12 miesięcy (LTM) wyniosła na koniec III kw. 2021 r. 5,4 mld zł (wzrost o 56% r/r), podano także.

"Świetnie dopasowana oferta usług e-commerce dla MŚP sprawia, iż użytkownicy platformy Shoper rozwijają się znacznie szybciej niż szeroki rynek handlu elektronicznego. Dynamika naszych przychodów jest ściśle skorelowana z sukcesem naszych klientów co przekłada się na rekordowe wyniki finansowe Shoper. W pierwszych 3 kwartałach nasze przychody zwiększyły się o 65% rok do roku, mimo rekordowego tempa rozwoju rynku e-commerce w 2020 roku. Cieszy nas również bardzo szybki wzrost GMV - istotnie przekraczającego już 5 mld zł na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy" - skomentował prezes Marcin Kuśmierz, cytowany w komunikacie.

Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.

(ISBnews)