Zysk operacyjny wyniósł 6,01 mln zł wobec 5,23 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 8,11 mln zł wobec 6,3 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA: 8,5 mln zł wobec 7,34 mln zł rok wcześniej.

Reklama

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 28,76 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 17,55 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2022 r. spółka miała 8,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 16,82 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 55,08 mln zł w porównaniu z 33,36 mln zł rok wcześniej.

"Przychody Grupy Shoper w pierwszym półroczu br. osiągnęły poziom 55,1 mln zł. Oznacza to wzrost o 65% w porównaniu z pierwszym półroczem 2021 roku. Grupa utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu z poprzednich okresów. Skorygowana skonsolidowana EBITDA osiągnęła poziom 16,6 mln zł, o 15% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku" - czytamy w raporcie.

Skonsolidowane GMV Sklepów (z wyłączeniem sklepów partnerów) wzrosło z 2,5 mld zł do 3,5 mld zł, notując dynamikę na poziomie 38%, a GMV Omnichannel - wzrosło z 2,8 mld zł do 3,8 mld zł, tj. o 37%. Wzrost jest wynikiem dalszego dynamicznego wzrostu wartości zamówień realizowanych przez merchantów na platformach Grupy Shoper, podkreślono.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2022 r. wyniósł 10,02 mln zł wobec 16,93 mln zł zysku rok wcześniej.

Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (software as a service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.

(ISBnews)