Kryptowaluta to cyfrowe pieniądze wymieniane bez opłat między dwiema stronami online, bez udziału tradycyjnych banków i bez nadzoru regulacyjnego ze strony rządów krajowych. Zdaniem prezesa i dyrektora generalnego PayPal Dana Schulmana, całkowita rezygnacja z walut fizycznych i przejście na cyfrowe jest „nieuniknione”.

W środę po tym jak ogłoszono, że PayPal umożliwi w swoim serwisie handel kryptowalutami, między innymi bitcoinem, cena tego ostatniego wzrosła o 5 proc. „Nasz globalny zasięg, doświadczenie w płatnościach cyfrowych, dwustronna sieć oraz rygorystyczne kontrole bezpieczeństwa i zgodności dają nam możliwość i (nakładają) odpowiedzialność za ułatwienie zrozumienia, wykorzystania i interoperacyjności tych nowych instrumentów wymiany.” – czytamy w oświadczeniu Schulmana.

Jak to działa?

PayPal twierdzi, że jego nowa usługa zapewni klientom możliwość przechowywania i wymiany kryptowalut takich jak: Bitcoin, Ethereum, Bitcoin Cash i Litecoin za pomocą cyfrowego portfela firmy. Pozwala on swoim użytkownikom robić zakupy, odbierać i wysyłać pieniądze. I to wszystko online.

Reklama

Klienci firmy w USA otrzymają dostęp do usług kryptograficznych już w nadchodzących tygodniach, ale płacić za produkty i usługi za pomocą kryptowaluty będą mogli dopiero od początku 2021 r. Natomiast klienci PayPala korzystający z usługi Venmo i wybrani konsumenci międzynarodowi nie będą mieli dostępu do usług kryptograficznych przez kilka pierwszych miesięcy 2021 roku.

Inwestorzy pozytywnie zareagowali na te informacje. Na początku środowych notowań kurs akcji PayPal ( PYPL ) wzrósł, po czym cofnął się w pobliże punktu otwarcia. Od początku pandemii Covid-19 w Stanach Zjednoczonych, czyli od połowy marca, wartość akcji firmy wzrosła ponad dwukrotnie. Pandemia roznieciła boom w branży płatności internetowych, ponieważ wielu konsumentów w obawie przed zakażeniem się koronawirusem unika korzystania z fizycznej gotówki.

PayPal nie jest jedyną dużą firmą stawiającą na kryptowaluty. Na początku października kalifornijski Square Inc. wydał 50 milionów dolarów na zakup ponad 4700 bitcoinów. Amrita Ahuja, dyrektor finansowy Square, powiedziała wówczas dziennikarzom, że firma uważa, że ​​bitcoin może być bardziej „powszechną walutą w przyszłości”.