Ranking AirHelp Score: najgorsze i najlepsze linie lotnicze na świecie
Ranking porównuje ponad 70 linii lotniczych z całego świata, biorąc pod uwagę trzy kryteria: jakość obsługi, punktualność lotów oraz sposób, w jaki linie lotnicze rozpatrują wnioski o rekompensatę. Zestawienie wskazuje, że cena nie powinna być jedynym kryterium wyboru lotu. Równie ważny jest standard obsługi klienta lub pewność, że pieniądze zostaną zwrócone w przypadku opóźnienia lub anulowania lotu.
Ranking porównuje ponad 70 linii lotniczych z całego świata, biorąc pod uwagę trzy kryteria: jakość obsługi, punktualność lotów oraz sposób, w jaki linie lotnicze rozpatrują wnioski o rekompensatę. Zestawienie wskazuje, że cena nie powinna być jedynym kryterium wyboru lotu. Równie ważny jest standard obsługi klienta lub pewność, że pieniądze zostaną zwrócone w przypadku opóźnienia lub anulowania lotu.
1
Linie lotnicze oceniane są w oparciu o trzy główne kategorie:
1. Jakość obsługi: ocena bazuje na danych dostarczonych przez Skytrax – światowego lidera rankingów dotyczących oceny jakości linii lotniczych na świecie.
2. Punktualność lotów: dane pochodzą z wewnętrznej bazy zakłóconych lotów AirHelp. Ponieważ AH Score jest aktualizowany co kwartał, w tym wydaniu statystyki opóźnień zostały wzięte z trzeciego kwartału 2016 roku.
3. Obsługa roszczeń: do sporządzania statystyk wykorzystano dane z własnej bazy roszczeń. Mierzymy czas odpowiedzi i wypłaty odszkodowania przez linie lotnicze. W ciągu trzech lat AirHelp zgromadził dane z ponad 1,2 miliona wniosków o odszkodowanie.
W oparci o te kryteria w ogólnym rankingi najgorzej ocenione zostały tureckie linie lotnicze Onur Air, które osiągnęły wyniki na poziomie 4,7 pkt. Słabo, 4 w 10 punktowej skali, oceniona została jakość usług tureckich linii. Jeszcze gorszy wyniki (2,2 pkt) linie Onur Air dostały za obsługę roszczeń. Nieco lepiej turecki przewoźnik wypadły kategorii punktualność, w której został oceniony na 7,7 pkt.
Media
2
Skąd pochodzą dane?
AirHelp stworzył autorską bazę danych wszystkich zakłóconych lotów (anulowanych, opóźnionych, przepełnionych) występujących na całym świecie. Dodatkowo, wyniki oparte są na danych pochodzących z wiarygodnych źródeł, takich jak agencje rządowe, bazy danych z lotnisk czy pośredników sprzedających bilety lotnicze.
Media
3
Dlaczego powstał ranking AirHelp?
Ranking AirHelp Score powstał, aby obiektywnie i bezstronnie ocenić linie lotnicze. AirHelp jest jedyną firmą na świecie, która ma dostęp do danych dotyczących reklamacji - w ciągu trzech lat firma AirHelp pomogła ponad 1,2 miliona pasażerom uzyskać odszkodowanie za problematyczne loty. Ranking ma pomóc pasażerom przy wyborze linii lotniczej, tak aby nie tylko cena warunkowała była głównym kryterium wyboru, ale również to, jak pasażer jest traktowany od momentu wejścia na pokład do obsługi ewentualnej reklamacji.
Media
4 Ranking linii lotniczych AirHelp Score pozycje 35-45
Media
5
Polskie Linie Lotnicze LOT plasują się na środkowej pozycji rankingu, zajmując 31 pozycję z łącznym wynikiem 7,3 pkt. Do lidera LOT stracił 1,4 punktu. Oceny polskiego przewoźnika to:
- jakość obsługi: 6 pkt;
- punktualność: 7,4 pkt;
- obsługa roszczeń: 8,5 pkt.
Media
6 Ranking linii lotniczych AirHelp Score pozycje 14-23
Media
7 Ranking linii lotniczych AirHelp Score pozycje 4-13
Media
8
Nr 3 na świecie - Austrian Airlines
Austriacki przewoźnik świadczy wysokiej jakości usługi swoim pasażerom. Miejsce na podium zawdzięcza przede wszystkim wysokiej jakości obsługi klienta – najlepszej pośród wszystkich głównych linii lotniczych. Austriackie linie oferują pasażerom komfortowe warunki w klasie ekonomicznej – zwiększoną przestrzeń na nogi i 500 godzin rozrywki. Dzięki temu linia plasuje się na trzecim miejscu z ogólną notą 8,5/10.
Forsal.pl
9
Nr 1 na świecie - Qatar Airways
Qatar Airways zdobył 8,7/10, plasując się na podium rankingu. Dodatkowo, załoga. Qatar Airways została siódmy raz z rzędu wyróżniona w rankingu najlepszych załóg linii lotniczych na Bliskim Wschodzie. Qatar Airways wypada również najlepiej w statystykach punktualności uzyskując punktację 8,2/10. Wysokie noty w tej kategorii otrzymały również linie KLM i Singapore Airlines.
Forsal.pl
10
Najlepsi w regionach
Europa
Air Dolomiti – pozycja 2 na świecie
Austrian Airlines– pozycja 3 na świecie
KML Royal Dutch Airlines – pozycja 5
Ameryka Północna
Air Canada – pozycja 9 na świecie
American Airlines – pozycja 28
United Airlines – pozycja 20
Azja i Pacyfik
Singapore Airlines – pozycja 4
Cathay Pacific Airways – pozycja 8
Air India – pozycja 46
Bliski Wschód
Qatar Pacific Airways – pozycja 1 na światowej liście
Emirates – pozycja 13
Saudi Arabian Airlines – pozycja 25
Ameryka Południowa
Avianca – pozycja 32
Aeromexico – pozycja 65
Aerolineas Argentinas – pozycja 69
Afryka
Royal Air Maroc – pozycja 40
Ethiopian Airlines – pozycja 55
Tunisair – pozycja 60
Media
11
A jakie linie najchętniej wybierają Polacy?
Na trzecim miejscu polskiego rankingu znalazł się Ryanair otrzymując 6,7/10 punktów. Irlandzka linia lotnicza zajęła w generalnej klasyfikacji dopiero 48 miejsce. W porównaniu do rywali, Ryanair najgorzej wypada w kategorii obsługi roszczeń. Pasażerowie, którzy doświadczyli opóźnionych lub odwołanych lotów mogą potencjalnie dłużej czekać na wypłatę należnego odszkodowania.
- Jakość i obsługa: 6
- Punktualność: 7,8
- Obsługa roszczeń: 8,6
Media
12
Na drugim miejscy wśród linii wybieranych najchętniej przez Polaków znalazł się LOT. Polski przewoźnik otrzymał najniższy wynik w kategorii punktualności w porównaniu do zagranicznych linii budżetowych. Mimo, że linia nie znalazła się na podium w Polsce, LOT zajmuje 31 miejsce w klasyfikacji światowej, plasując się obok takich linii jak Air Berlin czy Delta Air Lines.
- Jakość i obsługa: 6
- Punktualność: 7,4
- Obsługa roszczeń: 8,5
Media
13
Na najwyższym podium rankingu w Polsce stanął Wizz Air z punktacją 7,5/10. Węgierski przewoźnik wyprzedził Polskie Linie Lotnicze LOT zajmując miejsce w pierwszej trzydziestce światowego rankingu - 26 pozycja. Wizz Air wypada lepiej od polskich linii zarówno w kategorii punktualności jak i procesowania wniosków o wypłatę odszkodowania.
- Jakość i obsługa: 6
- Punktualność: 7.8
- Obsługa roszczeń: 8.6
Media