Rewolucja elektromobilnościowa uderzy w polską motoryzację

autor tekstu:Jakub Kapiszewski  Źródło:MAGAZYN DGP
25 stycznia 2019 godz: 19:15 | Aktualizacja: 2019-01-31 14:56:58.011623+01

Polska stała się jednym z najważniejszych dostawców części motoryzacyjnych na świecie. Samochody elektryczne są jednak prostsze od swoich kuzynów o napędzie spalinowym – średnio mają o 1/3 części mniej. Jak wpłynie to na kondycję branży w Polsce?

1/4
1. Produkcja i eksport branży motoryzacyjnej
większe zdjęciazobacz miniaturyźródło: Dziennik Gazeta Prawna
Części samochodowe stanowią poważną część produkcji motoryzacyjnej nad Wisłą. Ta część branży odpowiada za coraz większą część wartości sprzedanej sektora. Co równie ważne, części i akcesoria stanowią prawie połowę eksportu motoryzacyjnego w Polsce. Co więcej, wartość sprzedaży za granicę rośnie w tempie kilkunastu procent rocznie. W 2016 r. osiągnęła ona wartość 44,8 mld zł – o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Dzięki temu Polska zajmuje 10. miejsce na świecie wśród krajów eksportujących części motoryzacyjne. Znad Wisły wysyłane do innych krajów jest 3,2 proc. globalnego eksportu w tej kategorii.
statystyki

Komentarze (12)

  • ja(2019-01-25 23:06) Zgłoś naruszenie 221

    eee tam, w Polsce produkuje się: hamulce, reflektory, fotele, klamki, szyby, kierownice i zawieszenie a to się akurat nie zmieniło

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Ger(2019-01-25 23:40) Zgłoś naruszenie 133

    Jaka polska raczej niemiecką, dla nas akurat jest to szansa silnik elektryczny to nie problem , akumulator, baterie też do zrealizowania przez nas , zostaje buda . Jeśli chodzi o samochody elektryczne mamy większe szanse odbudować przemysł samochodowy w przyszłości niż miałoby to miejsce z silnikami spalinowymi

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • Zaciekawiony(2019-01-26 10:28) Zgłoś naruszenie 90

    Czy kupować nowy samochód spalinowy który teoretycznie posłuży ponad 10 lat czy poczekać ze starym jeszcze 2-4 lata i kupić elektryczny? Zaczynam się zastanawiać. Myślę o samochodzie rodzinnym tj. zakupy i wakacyjne wyjazdy. Do pracy nie muszę jeździć a do klienta sporadycznie.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • wwwl(2019-02-10 11:30) Zgłoś naruszenie 20

    I nagle okaże się, ze te "złe" niemieckie inwestycje w PL były jednak nam potrzebne....

    Odpowiedz
  • Jader(2019-02-06 17:11) Zgłoś naruszenie 20

    Może tezy artykułu do pewnego stopnia są trafne - ale merytorycznie całość wygląda kiepsko. Trzeba było wziąć pod uwagę powstające fabryki baterii samochodowych (co trzecia bateria w europejskim samochodzie będzie z Polski), do tego wzrost zapotrzebowania na miedź, której jesteśmy światowym producentem itp. Znikają jedne możliwości, pojawiają się inne. Uczciwy i rzetelny dziennikarz zrobiłby całkowity bilans, a nie skupił się na wycinku rzeczywistości. Poza tym - gdyby faktycznie silniki spalinowe miały tak szybko odchodzić do lamusa - to dlaczego mercedes buduje fabrykę tych silników w Polsce? Żeby zaraz zamknąć?

    Odpowiedz
  • kaz(2019-02-05 15:42) Zgłoś naruszenie 10

    już projektanci i księgowi zadbają o to, aby była większa rotacja części

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze