11 problemów, które mogą pogrążyć polskie Pendolino

autor tekstu:Konrad Majszyk  Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
15 października 2014 godz: 06:19 | Aktualizacja: 2014-10-18 22:15:09.371099+02

Harmonogramy trzeszczą, żaden z pociągów Pendolino nie został odebrany, szkolenia załóg trwają, a przewoźnik z wykonawcą spierają się o pieniądze. Superpociąg ma ruszyć dokładnie za dwa miesiące.

1/12
Pnedolino wyjeżdża z hali, fot. Alstom
większe zdjęciazobacz miniaturyźródło: Materiały Prasowe
Harmonogram zakłada, że w połowie grudnia pendolino zacznie wozić pasażerów na trasach do Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Katowic i Wrocławia. To największy taborowy projekt w historii PKP. Niestety, gołym okiem widać, że stan przygotowań nie jest zadowalający, a miejscami wręcz ociera się o improwizację. Przedstawiamy największe zagrożenia dla inauguracji.
statystyki

Komentarze (10)

  • iore(2014-10-15 09:42) Zgłoś naruszenie 10

    Zakup pendolino był po to, że skoro Unia dała duże dofinansowanie na zakup to nie pozwoli żeby poszło do polskich producentów tylko musi wrócić do Unii. Proste? Proste.

    Odpowiedz
  • buehehe(2014-10-15 09:03) Zgłoś naruszenie 10

    W warunkach polskich torowisk pociągi polskich producentów w zupełności by wystarczyły, po co to komu było? Kolejny pomnik polskiej durnoty - pendolino.

    Odpowiedz
  • inżynierka(2014-10-17 11:18) Zgłoś naruszenie 10

    PESA nie produkuje pociągów dalekobieżnych.

    Odpowiedz
  • leming(2014-10-15 07:56) Zgłoś naruszenie 11

    Zamiast kupic nowoczesnych pociagow kilka razy wiecej i dac polakom prace poprzez kupienie u polskich producentow np PESA czy inni to dalismy zarobic innym i same problemy jeszcze

    Odpowiedz
  • Cliq(2014-11-13 04:36) Zgłoś naruszenie 00

    Lotnicze lobby w akcji

    Odpowiedz
  • Cliq(2014-10-16 03:45) Zgłoś naruszenie 00

    Majszyk to tzw. *****************

    Odpowiedz
  • Rysio(2014-10-26 23:19) Zgłoś naruszenie 00

    Z tym Pendolino jest jak z tą mapką. Jeśli ktoś ją dopuścił do druku, to znaczy, że jest dyletantem. I nie ma co się dziwić, że "mistrz kolejarski' korzystając z takiej mapy pisze o zamknięciu odcinka między Iławą a Tczewem. Dla ułatwienia temu znawcy podaję, że chodzi o odcinek między owszem Iławą ale nie Tczewem a Malborkiem.

    Odpowiedz
  • buehehe(2014-10-16 14:47) Zgłoś naruszenie 00

    W tym całym szaleństwie z pendolino i walką na czasy jego przejazdu, czy ktoś w ogóle myśli o bezpieczeństwie pasażerów? Jaki jest stan torowisk i tempo projektowania i robót wiedzą ci co w tym siedzą. Oby nie było za późno, bo z reguły jest tak że dopóki się coś nie stanie... A potem odpowiedzialnych nie ma, bo w skomuszałym PKP nie do pomyślenia jest by jakiś prezes czy kierownik wziął za coś jakąkolwiek odpowiedzialność.

    Odpowiedz
  • Sedes_z_Szaletu(2014-10-22 14:53) Zgłoś naruszenie 00

    Groteskowo brzmi już sama nazwa PENDOLINO = WAHADEŁKO (od wychylnego pudła, dzięki któremu pociąg mógł pokonywać zakręty z większą prędkością). Przecież "wersja na Polskę" została pozbawiona tej "wyhylności". To JAKIEŻ TO PENDOLINO ??!...

    Odpowiedz
  • morgi(2014-10-23 15:22) Zgłoś naruszenie 00

    Po co tyle przystanków na trasie Warszawa - Gdańsk??? To się mija z celem szybkiej kolei.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze